دیجیتال مارکتینگ

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

اتوماسیون بازاریابی وعده چیزهای بزرگی است؛ منجر ، تبدیل و فروش بیشتر ، همه با کار کمتر. مشاغلی که از اتوماسیون استفاده می کنند ، منجر به افزایش فروش و فروش شده اند ، و باعث افزایش 14 درصدی بهره وری در فروش و 12 درصد کاهش در هزینه های بازاریابی می شوند.

برای متخصصان بازاریابی ، اتوماسیون فرصتی هیجان انگیز برای بهره وری بیشتر ، کاهش هزینه و تجربه مشتری پیشرفته ارائه می دهد. شروع سفر اتوماسیون برای شغل شما ممکن است به نظر ترسناک باشد ، اما با توصیه درست ، آسان تر از آن است که فکر می کنید!

در این مقاله ، همه چیز را توضیح می دهیم که یک تیم بازاریابی باید در مورد اتوماسیون در بازاریابی بدانند.

اتوماسیون بازاریابی وعده چیزهای بزرگی است؛ منجر ، تبدیل و فروش بیشتر ، همه با کار کمتر. مشاغلی که از اتوماسیون استفاده می کنند ، منجر به افزایش فروش و فروش شده اند ، و باعث افزایش 14 درصدی بهره وری در فروش و 12 درصد کاهش در هزینه های بازاریابی می شوند.

برای متخصصان بازاریابی ، اتوماسیون فرصتی هیجان انگیز برای بهره وری بیشتر ، کاهش هزینه و تجربه مشتری پیشرفته ارائه می دهد. شروع سفر اتوماسیون برای شغل شما ممکن است به نظر ترسناک باشد ، اما با توصیه درست ، آسان تر از آن است که فکر می کنید!

در این مقاله ، همه چیز را توضیح می دهیم که یک تیم بازاریابی باید در مورد اتوماسیون در بازاریابی بدانند.

چگونه می توان اتوماسیون را در یک استراتژی بازاریابی قرار داد؟

طبق تحقیقات جدید ، 44٪ از رهبران بازاریابی معتقدند که اتوماسیون به عنوان یک مهارت در سال 2020 اهمیت بیشتری پیدا می کند ، اتفاقی که باید در هنگام مجدد کارمندان و استخدام کارمندان جدید در سال 2019 در نظر داشته باشید.

اتوماسیون در سال 2020

در اینجا چند روش برای یکپارچه کردن آن در استراتژی بازاریابی شما آورده شده است:

تغییر مسیر تمرکز به استراتژی

هدف از هر نوع اتوماسیون افزایش بهره وری است. پروژه های بازاریابی می توانند مطالبات زیادی را در منابع سازمان شما قرار دهند. اتوماسیون زمان را آزاد می کند که می تواند برای کارهایی که نیاز به تخصص منحصر به فرد اعضای تیم شما دارند ، مانند استراتژی و تعامل با مشتری ، وقت بیشتری صرف کنید .

فرآیندهای خودکار مراقبت از ارتباطات مشتری ، پرورش سرب ، برنامه ریزی محتوا ، مدیریت رسانه های اجتماعی ، تحقیقات بازار ، تجزیه و تحلیل خواهد بود. عملاً هر وظیفه ای که نیازی به درگیری فعال انسان نداشته باشد. بنابراین اجرای اتوماسیون می تواند منجر به افزایش بهره وری و بهره وری بهتر برای تجارت شما شود.

بازپرداخت بودجه

بهره وری سازوکار اصلی در اینجا است. وقتی اعضای تیم وقت دارند که روی وظایف اصلی خود تمرکز کنند ، این باعث می شود آنها بیشتر تولید شود. به نوبه خود ، پروژه ها سریعتر و بدون نیاز به سرمایه گذاری در کارمندان اضافی تحویل داده می شوند.

اتوماسیون تخلیه کارهای تکراری را برطرف می کند و به شما این امکان را می دهد تا از متخصصان بیشترین بهره را ببرید. با این پس انداز ، کسب و کار شما می تواند بودجه را مستقیماً به کمپین ها بازگرداند تا بازده بیشتری را ببیند.

تعامل با مشتری را پشتیبانی کنید

ارتباط مؤثر برای پرورش سرب یا یک رابطه بالقوه با مشتری بسیار مهم است. اما این کار به کارمندان نمی خواهد که تمام روز برای پرداختن به ایمیل بپردازند. اتوماسیون ایمیل یکی از ساده ترین مکان ها برای شروع است ، به عنوان مثال ، هنگامی که بازدید کننده وب سایت مبدل می کند ، می توان دنباله ای از ایمیل های خودکار و به موقع نوشته شده را برای گرم نگه داشتن آنها به سرب جدید منتقل کرد.

این دو مزیت واضح ایجاد می کند. اولا ، این اطمینان را می دهد که این ارتباط مهم به موقع ارسال شده است ، و ثانیاً ، نیازی به ورودی اضافی از طرف شما نیست. قانون را یک بار تنظیم کنید و همین!

ایمیل به شما امکان پتانسیل اتوماسیون را می دهد. از آنجا ، شما می توانید برای پشتیبانی فوری مشتری در وب سایت خود ، به قالب های دیگر مانند chatbots بروید ، پیشنهادهای محدود با پیام توسط پیام متنی و یادآوری های خودکار تلفن. مشتریان بطور خودکار از پشتیبانی مورد نیاز خود در طول سفر دریافت می کنند.

تجزیه و تحلیل معنی دار را جمع کنید

نرم افزار اتوماسیون داده های مربوط به سرب ، مشتریان ، فروش ، موفقیت کمپین و غیره را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند. این به بازاریابان کمک می کند تا اثربخشی کمپین های گذشته و فعلی را ارزیابی کنند و پیش بینی کنند کدام استراتژی در آینده به خوبی کار خواهد کرد.

گزارش از این آنالیز خودکار به شما اجازه می دهد تا هر مرحله از روند بازاریابی شما را بیاموزد و بهبود بخشد. برندها همچنین می توانند از تست خودکار A / B بهره مند شوند ، که به آنها امکان می دهد برای حداکثر تأثیر ، محتوا را در زمان واقعی بهینه کنند.

4 گام اصلی به سمت اتوماسیون

جریان اتوماسیون بازاریابی

قبل از اجرای فرایندهای بازاریابی خودکار ، ایجاد گردش کار مهم است. این به تیم شما اجازه می دهد تا برای فرآیندهای جدید آماده شود و اطمینان حاصل کند که اتوماسیون بهترین نتیجه را برای برند شما کسب می کند. چهار مرحله کلیدی برای انجام وجود دارد:

1. وظایف مناسب را مشخص کنید :

به دنبال تکرارترین کارهای بازاریابی تیم های خود باشید. اینجاست که بیشترین دستاوردهای اتوماسیون را پیدا خواهید کرد. همانطور که در بالا اشاره کردیم ، به طور خودکار خودکار ایمیل های پاسخی ، به طور خودکار می تواند بار اداری را برای تیم شما کاهش دهد. تمام کارهای فعلی بازاریابی خود را ترسیم کنید و مواردی را که وقت گیر است و با اتوماسیون سازگار است ، انتخاب کنید.

2. نرم افزار مناسب اتوماسیون را انتخاب کنید:

در مورد نرم افزار اتوماسیون گزینه های بی نهایت وجود دارد. فیلتر کردن بهترین موارد می تواند یک چالش باشد - خصوصاً هنگام شروع. ما شما را بعدا در این مقاله با کرم زراعت معرفی خواهیم کرد ، اما همچنین لازم به ذکر است که ممکن است نرم افزاری وجود داشته باشد که بطور خاص متناسب با صنعت شما باشد. تحقیقات خود را گسترش دهید تا این مورد را قبل از ارتکاب طولانی مدت بررسی کنید. اکثر سیستم عامل ها یک آزمایش رایگان ارائه می دهند که به شما این امکان را می دهد تا نرم افزار را در تنظیمات منحصر به فرد خود تست کنید و ارزیابی کنید که بهترین مناسب کدام است

3. به تیم خود آموزش دهید:

اگرچه اتوماسیون بلافاصله بازاریابی را کارآمدتر می کند ، معرفی نرم افزار و فرآیندهای جدید نیاز به سرمایه گذاری در آموزش برای کارمندان قابل استفاده دارد. برای اعضای تیم مهم است که بدانند اتوماسیون در روز کاری خود متناسب است ، و چگونه ممکن است نقش آنها دوباره مورد استفاده قرار گیرد. بر مزایای آن تأکید کنید و به کارکنان فرصتی دهید که سیستم های جدید را بطور کامل آزمایش کنند ، ضمن اینکه نگرانی های احتمالی آنها را نیز می پذیرند. پیش بینی می شود که اتوماسیون بازاریابی به یکی از مهمترین مهارت های بازاریابی تبدیل شود و مشاغل با توجه به افزایش سرمایه گذاری در حال حاضر و در آینده ، بر همین اساس پاسخ می دهند.

4. ارزیابی اثربخشی اتوماسیون:

اجرای اتوماسیون پایان داستان نیست. ما توصیه می کنیم یک بررسی دوره ای از آنچه که به خوبی کار می کند ، چه چیزی را می توان بهبود داد ، و تأثیر اتوماسیون در اندازه گیری های کلیدی عنوان کرد. این به شما امکان می دهد تنظیمات مناسب را در زمان مناسب انجام دهید.

5 سکوی کلیدی اتوماسیون

سیستم عامل اتوماسیون بازاریابی

سیستم عامل های اتوماسیون بی شماری در آنجا وجود دارد ، و غربال کردن از طریق آنها می تواند زمان زیادی را ببرد. در اینجا پنج بهترین سیستم عامل برای متخصصان بازاریابی آورده شده است:

Marketo

Marketo یک سکوی آزمایش شده و آزمایش شده است که مورد علاقه هزاران نفر از متخصصان بازاریابی قرار گرفته است. این برنامه شامل مدیریت تبلیغات ، ایمیل های خودکار ، تولید سرب ، ابزارهای بودجه بندی ، ردیابی بازدید کننده و پیام های شخصی است.

HubSpot

احتمالاً قبلاً از HubSpot شنیده اید ، و با دلیل خوبی. این نرم افزار یکپارچه و کاربر پسند است ، یک سیستم مدیریت محتوا ، بازاریابی ایمیل ، نظارت بر عملکرد ، رتبه بندی سرب و داده های تحلیلی در زمان واقعی را ارائه می دهد.

مشتری.io

این بستر همه چیز در ارتباط است! Customer.io از داده های موجود در تعامل با مشتری برای ایجاد پیام های ایمیل ارسال شده استفاده می کند و براساس رفتار مشتری و قوانین از پیش تعیین شده خود ، اقداماتی را انجام می دهد. داده های گرفته شده توسط Customer.io همچنین به شما کمک می کند مشخصات غنی از هر سرب را ایجاد کنید.

ActiveCampaign

دوست داشتن چیزهای زیادی درباره ActiveCampaign وجود دارد . این امکان را به شما می دهد تا ضمن تهیه داده های تحلیلی روشنگری ، پشتیبانی از فروش و مدیریت ارتباط با مشتری ، اتوماسیون های مورد نیاز خود را به طور کامل سفارشی کنید.

فروختن

اگر تیم بازاریابی شما در درجه اول روی افزایش فروش متمرکز است ، Pardot گزینه بسیار خوبی است. این برنامه برای تسریع خطوط لوله با استفاده از تولید سرب ، امتیاز دهی و پرورش و همچنین بازاریابی ایمیل سفارشی شده ، هشدار فروش و ادغام رسانه های اجتماعی ساخته شده است.

بر ایجاد محتوا تمرکز کنید

اولویت های برتر در تولید محتوا

اتوماسیون از مکانیک بازاریابی مراقبت خواهد کرد ، اما تخصص شما هنوز برای پیام ارسال شده به مشتریان فعلی و آینده نگر بسیار مهم است. هنگام ایجاد محتوا برای کمپین های بازاریابی خودکار خود ، این نکات را در خاطر داشته باشید:

1. مخاطبان خود را بشناسید

ما قدردانی می کنیم که قبلاً این مورد را یک میلیون بار شنیده اید ، اما هیچ اهمیتی در مورد اهمیت شناخت مخاطبان خود در داخل و خارج وجود ندارد. مشخصات دموگرافیک متوسط ، مکان ، علایق و عادات آنها را تعیین کنید. چه می خواهند ببینند؟ ایجاد شخصیت خریدار واقعاً می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را به روشی معنی دار هدف قرار دهید و محتوا را تحویل بگیرید که در واقع تأثیر بگذارد.

2. تنظیم Tone (و به آن بچسبید!)

صدای روایت شما مؤلفه مهمی از روابط شما و شرکت شما با مخاطبان خود است. بسته به نوع جمعیتی هدف ، شما ممکن است یک لحن محکم ، شرکتی یا چیزی گرم و گفتگو تر انتخاب کنید. هنگامی که نام تجاری شما صدای خود را پیدا کرد ، به آن بچسبید - در غیر این صورت ، مخاطبان شما سوئیچ ها را خسته کننده و خاموش می یابند.

3. انسان بمانید

حتی اگر روبات ها ایمیل های شما را ارسال می کنند ، محتوا به مهارت یک خالق انسانی نیاز دارد. ارتباطات را به گونه ای طراحی کنید که گیرنده معتقد باشد که فقط برای آنها ساخته شده است.

4. آن را مخلوط کنید

در یک خیز محتوا گیر نکنید! اگر سرب منجر به همان چیزها شود ، هفته به هفته ، آنها علاقه خود را به برند شما از دست می دهند. فرمت ها را تغییر دهید ، تصاویر خود را تازه کنید ، جسورانه و بی نظیر و مهمتر از همه - به مخاطبان خود دلیل بدهید تا همچنان با شما درگیر شوند.

5- همچنان رعایت کنید

روندهای زودگذر هستند ، اما اگر آنها را در زمان مناسب در آغوش بگیرید ، می تواند توجه مشتری های آینده را به خود جلب کند. در رویکرد خود محتاط باشید. شما لازم نیست که هر چرخشی را بچرخید ، فقط مواردی که مربوط به برند شما است!

به عنوان مثال ، پدیده 'لباس سیاه و آبی / لباس سفید و طلایی' یک روز زمینه برای خرده فروشان لباس بود - بخصوص لباس فروش این لباس - اما صحبت در مورد آن در یک کمپین ایمیل چند ماه پس از این رویداد نتیجه ای نخواهد داشت. بنابراین ، هنگامی که قطار روند حرکت می کند ، مطمئن شوید که محتوای شما به سرعت به روز شود.

5 راه برای بهینه سازی اتوماسیون

اگر به دنبال اجرای اتوماسیون در تجارت خود هستید ، در اینجا چند راهکار پیشرفته برای کمک به شما آورده شده است:

1. پیام خود را بدانید

قبل از شروع هرگونه فعالیت بازاریابی ، باید دقیقاً بدانید که می خواهید از آن خارج شوید. در غیر این صورت ، این تلاش بی پروا است و بعید است بتواند سود بسیار ملموس داشته باشد. این که آیا شما می خواهید بازدید کننده های بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید ، منجر به تولید جدید شوید ، باعث افزایش فروش یا افزایش سهم بازار شوید ، اتوماسیون می تواند کمک کند.

2. محتوای خود را شخصی کنید

ایمیل های عمومی قصد حذف آن را ندارند. مشتریان می خواهند از مارک هایی که از آنها خریداری می کنند ، قدردانی کنند. اطمینان حاصل کنید که محتوا می تواند توسط نرم افزار اتوماسیون شخصی سازی شود و با این توهم که کاملاً مورد تأیید است ایجاد شود.

3. از تست A / B استفاده کنید

شرکت شما ممکن است قبلاً به عنوان بخشی از ارزیابی شما از فعالیتهای بازاریابی ، آزمایش A / B را انجام دهد ، اما خودکارسازی این روند بسیار سودمند است. و همچنین صرفه جویی در زمان ، تست خودکار A / B ، داده های زمان واقعی را درباره تأثیر محتوای بازاریابی شما ارائه می دهد - به شما امکان می دهد در صورت لزوم تنظیمات سریع انجام دهید.

4: تیم خود را در هیئت مدیره قرار دهید

آموزش و ارتباطات باز برای اجرای موفقیت آمیز فرآیندهای خودکار ضروری است. ممکن است تیم شما از "یک کلمه" ، مترادف مانند ربات های جایگزین انسان ، تهدید کند - فرض ناعادلانه در دنیای بازاریابی! به جای چیزی که از آن نترسید ، اتوماسیون فریم به عنوان روشی برای پذیرش ، با ابزارهایی که به تیم شما امکان می دهد کمتر روی موارد اضافی تمرکز کند ، و بیشتر روی استعدادی که برای آنها استخدام کرده اید ، بیشتر باشد.

5: روی تجربه مشتری متمرکز شوید

در نهایت ، موفقیت در اتوماسیون بستگی به این دارد که مشتریان شما نسبت به آن چه واکنشی نشان می دهند. با استفاده از نقشه برداری از تجربه مشتری ، داده های معناداری را برای ایجاد بازخورد در نقاط مهم لمسی جمع آوری کنید. این به شما امکان می دهد تا رویکرد خود را تغییر دهید و اتوماسیونهای جدید را که در آن ها مفید واقع خواهد شد ادغام کنید. توجه به این نکته ضروری است که اتوماسیون تنها تا زمانی که در مصرف کننده نهایی و در خط نهایی خود نتایج را مشاهده می کنید ، سودمند است. اگر آنالیز مورد نظر خود را نمی بینید ، کمی چیزها را با هم مخلوط کنید.

نتیجه

از اتوماسیون سود زیادی دارد. راندمان بیشتر ، صرفه جویی در هزینه ، بهبود بهره وری ، داده های تحلیلی روشنگری و پشتیبانی بهتر مشتری. همه این مزایا برای متخصصان بازاریابی مقاومت ناپذیر است.

با داشتن برنامه ریزی خوب ، اهداف روشن ، آموزش تخصصی و محتوای بهینه سازی شده ، هر شرکتی می تواند اتوماسیون بازاریابی را پیاده سازی و موفقیت چشمگیری کسب کند. و این فرایندها خیلی بیشتر پیش می روند؛ پیش بینی می شود که بازار هوش مصنوعی تا سال 2022 16 میلیارد دلار ارزش داشته باشد ، این زمان به ویژه مهیج است تا بتوانید اتوماسیون را به مارک خود بیاورید.

تظرات ارسال شده