دیجیتال مارکتینگ

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

در طی ده سال گذشته رسانه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی آمریکایی ها و همچنین به عنوان سنگ بنای اساسی برای ارتباطات ، انتشار اخبار و حتی بازاریابی تبدیل شده اند.

بین روابط ایجاد شده در فیس بوک ، پاسخ های پیتی در توییتر و کیفیت جذاب آنها در اینستاگرام و پینترست ، طیف گسترده ای از علاقه ها و ویژگی ها در سراسر کانال ها وجود دارد. تقریباً در مورد هر جمعیتی جایی وجود دارد که می توانید علایق خود را در یک سیستم عامل دیگر به اشتراک بگذارید .

در طی ده سال گذشته رسانه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی آمریکایی ها و همچنین به عنوان سنگ بنای اساسی برای ارتباطات ، انتشار اخبار و حتی بازاریابی تبدیل شده اند.

بین روابط ایجاد شده در فیس بوک ، پاسخ های پیتی در توییتر و کیفیت جذاب آنها در اینستاگرام و پینترست ، طیف گسترده ای از علاقه ها و ویژگی ها در سراسر کانال ها وجود دارد. تقریباً در مورد هر جمعیتی جایی وجود دارد که می توانید علایق خود را در یک سیستم عامل دیگر به اشتراک بگذارید .

اکنون که یک سال دیگر در حال نزدیک شدن است ، بازاریابان دیجیتال باید با تلاش های رسانه های اجتماعی آنچه در سال 2018 رخ داده را مرور کنند و همچنین به دنبال آنچه 2019 ممکن است در فروشگاه باشد ، بگردند. بیایید نگاهی به برخی از اعداد و روندهای موجود در رسانه های اجتماعی در گذشته بیندازیم و نگاهی گذرا به آینده بیندازیم.

1. استفاده تا ظهور ادامه دارد

موفقیت مداوم در رسانه های اجتماعی با توجه به میزان سرعت سریع پذیرفتن هر فناوری مناسب یا مفید ، نباید برای کسی تعجب آور باشد. و رسانه های اجتماعی جهان را با طوفان به تصرف خود درآوردند و استفاده بیشتر از آن ، گواهی برای هر دو عامل است. اما دقیقا در مورد چه نوع استفاده ای صحبت می کنیم؟

خود رسانه های اجتماعی از سال گذشته شاهد افزایش 13 درصدی مصرف جهانی بوده اند. با شکستن این تعداد ، این بدان معنی است که تقریباً 415 میلیون کاربر جدید در سال 2018 با استفاده از رسانه های اجتماعی شروع به کار کرده اند و تعداد کل این افراد را تا 3.196 میلیارد کاربر در سراسر سیاره که اکنون در نوعی رسانه های اجتماعی مشغول به کار هستند ، به همراه آورده است. این تعداد زیادی کاربر و پتانسیل بازاریابی زیادی دارد. البته پیش بینی می شود که با دستیابی به فن آوری در بیشتر کشورها ، این تعداد رشد کند.2. موبایل همچنان به نقش خود ادامه می دهد

موبایل همچنان به نقش خود ادامه می دهد

در حالی که درست است که رسانه های اجتماعی قطعاً رو به افزایش است ، یک مورد که نمی توان نادیده گرفت دستگاه هایی است که برای دسترسی به آن استفاده می شود. در حالی که بسیاری از مردم هنوز هم در محیط های اجتماعی در محل کار یا خانه در رایانه های رومیزی مشغول فعالیت هستند ، در سراسر جهان میلیاردها نفر در سراسر جهان با استفاده از رسانه های اجتماعی از طریق تلفن ها یا رایانه های لوحی خود استفاده می کنند .

در حقیقت ، 2.958 میلیارد نفر از طریق سیستم عامل های تلفن همراه به رسانه های اجتماعی دسترسی دارند . این میزان نفوذ حدود 39٪ است. بنابراین برای هر مشاغلی که به دنبال بازاریابی در رسانه های اجتماعی است ، این مهم است که نه تنها به خود رسانه های اجتماعی فکر کنیم ، بلکه اینکه آیا این رویکرد برای تعامل با تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های قابل حمل بهینه شده است یا نه.

3. فیس بوک و یوتیوب بهترین کارها را می کنند

دو برنده بزرگ برای محبوب ترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، Facebook و YouTube هستند. مطمئناً فیس بوک برای کسی تعجب آور نیست ، زیرا یکی از سیستم عامل های قدیمی و مسلط به ویژه در میان کاربران قدیمی فناوری است. در حقیقت ، آمار در آمریکا از تحقیقات پیو نشان می دهد که 68٪ از بزرگسالان آمریکایی از فیس بوک استفاده می کنند ، در حالی که 73٪ از یوتیوب استفاده می کنند .

بیشتر این موقعیت در رده های رسانه های اجتماعی مربوط به سن است. کاربران قدیمی سواد رایانه نسبت به سیستم عامل قدیمی فیس بوک راحت تر هستند ، زیرا همان تحقیقات پیو نشان می دهد که 41٪ از کل کاربران فیس بوک 65 سال و بالاتر هستند. از طرف دیگر ، یوتیوب توانست حیرت انگیز 94٪ از کل جمعیت کاربری خود را که مطابق با همان داده های جمعیتی سن 18 تا 24 سال را اشغال می کنند ، بنابراین این روند جالبی برای تماشای خواهد داشت. اگر مسائل از این طریق ادامه یابد ، ممکن است فیس بوک کاربران را از دست بدهد یا به دلیل "پیر شدن" رشد کمتری را ببیند ، زیرا کاربران جوان همچنان به این امر چشم پوشی می کنند و به سمت سیستم عامل های دیگر حرکت می کنند.

4. مردم در حال تماشای هستند

وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود ، یکی از مهمترین کارهایی که می توانید در مدیریت یک حساب کاربری داشته باشید ، نظارت دقیق بر رفتار شماست. اگرچه طیف گسترده ای از تفسیرها برای "تحریک کننده" وجود دارد ، 51٪ از کاربران رسانه های اجتماعی اگر احساس کنند رفتار "تحریک کننده" ای را باز کرده اند ، بازاریابی رسانه های اجتماعی را باز نمی کنند .

از جمله مواردی که مردم به آنها پاسخ مثبت می دهند ، در لیست نگه داشتن کاربران و مایل به دنبال کردن یک حساب کاربری ، پاسخگویی زیاد است. اگر احساس کنند شرکتی که به آنها علاقه مند باشد به موقع با آنها تعامل برقرار می کند ، بیشتر احتمال پذیرش آن وجود دارد. نادیده گرفتن فعل و انفعالات و بدتر از آن ، تحقیر آمیز یا حتی دعوا کردن راهکارهای سریع برای از دست دادن این تعامل و نامشخص بودن است.

5- استفاده از Chatbot رو به افزایش است

استفاده از Chatbot در حال افزایش است

"رباتها" در رسانه های اجتماعی وظیفه نادرست کردن تعداد نامرغوب کاربر یا تعامل را بر عهده دارند و غالباً به عنوان ابزار اصلی جنگ های سیاسی یا تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی مطرح می شوند.

"chatbot" هم اکنون 330000 نفر جمعیت در فیس بوک دارند و به طور مشروع رشد خود را ادامه می دهند. نکته مهم که باید در چت بابات های مشروع به خاطر بسپارید این است که اینها نرم افزارهایی با اسلحه سازی نیستند که سعی در فریب دادن مردم به فکر کاربران کاربر دارند. Chatbots نرم افزاری است که به منظور تعامل با افراد در نقش خدمات مشتری ، کمک به نکات آشپزی ، کمک به تسهیل معاملات مالی برای بانک ها یا حتی هماهنگی برنامه زمانی حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ها و قطارها طراحی شده است. این رباتها فقط نرم افزاری هستند و سعی در مخفی کردن ماهیت واقعی یا هدف آن ندارند ، بلکه یک رابط کاربری آسان و آسان برای کمک به افراد در دستیابی به اهداف خود ارائه می دهند.

6. توییتر برای ROI بد است ، اما عالی برای بازاریابی

در حالی که خود گوگل ، به عنوان موتور جستجوگر ، از نظر بازاریابی ، پلت فرم شماره 1 ROI است و فیس بوک با سهم 30٪ تحت تأثیر قرار می گیرد. در آخرین نظرسنجی ، توییتر فقط 2٪ از پاسخ دهندگان را در نظرسنجی نشان می دهد که برای تلاش های خود در اینجا هر نوع بازده سرمایه گذاری را مشاهده کرده اند.

با این حال ، در حالی که ممکن است توییتر روی شماره های واقعی ROI سخت گیر بیفتد ، 47٪ از پاسخ دهندگان مورد بررسی گفته اند که این کار برای بازاریابی برای عموم بسیار مؤثر است . بازخورد و به روزرسانی در زمان واقعی بدان معنی است که توییتر می تواند سریع ، پاسخگو و جاری باشد به گونه ای که انتشارات مطبوعاتی و کمپین های شرکتی نمی توانند. با داشتن یک حساب کاربری مناسب و چابک توییتر در دست کسی که با رسانه های اجتماعی زرنگ است ، توییتر می تواند برای ایجاد روابط با مشتریان بسیار ارزشمند باشد.

7. کاربران توییتر عاشق تصاویر هستند

انسان ها موجودات بصری هستند ، و گرچه توییتر به دلیل پیام های کوچک ، شاداب و متنی مبتنی بر متن مشهور است ، تصاویر هنوز هم در سایت خوب عمل می کنند. بنابراین جای تعجب ندارد که بازاریابان دریافتند که شامل تصاویر در توییت ، احتمال بازخورد 150٪ را افزایش می دهد .

علاوه بر این ، افرادی که از عملکرد "مورد علاقه" استفاده می کنند 89٪ بار بیشتر ، و همچنین توییتها که 18٪ کلیک بیشتر دارند ، پدیده بازتوییت را دنبال می کند. به هر حال این یک بازاریابی خوب برای درج تصویر است ، به خصوص اگر در حال بازاریابی محصولی ملموس هستید ، فقط یک عمل بازاریابی خوب است. این بدان معنا نیست که یک حساب کاربری بازاریابی در رسانه های اجتماعی باید کاربران را با تصاویر بدون توقف بمباران کند ، اما استفاده انتخابی از تصاویر قانع کننده می تواند به طور قطع تغییر کند.

8. اینستاگرام یک ستاره در حال افزایش است

اینستاگرام یک ستاره در حال افزایش است

فیس بوک پایه و اساس قدیمی رسانه های اجتماعی است ، اما مدعیان زیادی برای پرتاب وجود دارد. خوشبختانه ، برای فیس بوک ، بزرگترین تهدید برای تسلط آن تهدیدی نیست ، زیرا فیس بوک در حال حاضر صاحب نوکیا است. اینستاگرام در سال 2018 یک میلیارد کاربر را پشت سر گذاشت و هرماه حتی 5 درصد رشد خود را ادامه می دهد و حتی رشد خود فیس بوک را نیز برای سال ضرب می کند.

بخش اعظم این رشد به جمعیت جوانی که به سکوی رسانه های اجتماعی مبتنی بر تصویر می روند ، دامن می زند ، حتی وقتی جمعیت های قدیمی همچنان نادیده گرفته می شوند.

9. فیس بوک ممکن است در حال کاهش باشد

در حالی که فیس بوک همچنان پادشاه بلامنازع است ، این سؤال وجود دارد که آیا ممکن است شاه در حال مرگ باشد یا خیر. سال 2018 با شهرت فیسبوک ، بین نقض اطلاعاتی که اطلاعات کاربر را به خطر انداخته است ، گسترش سلاح های متفرقه به عنوان ابزاری برای تبلیغات ، و اعتماد به نفس روزافزون به احزاب سیاسی برای استفاده از فیس بوک به عنوان وسیله ای برای استخدام و جذابیت نبوده است. دیدگاه کاربران از شبکه اجتماعی تغییر کرده است زیرا فیسبوک از محلی برای تعامل اجتماعی در بین دوستان جدا شد.

در حقیقت ، 42٪ از پاسخ دهندگان در یک نظرسنجی در سال 2018 نشان می دهند که آنها از "فیس بوک" استراحت می کنند ، در حالی که 26٪ می گویند که این برنامه را به کلی حذف کرده اند و دیگر از آن استفاده نمی کنند. علاوه بر این ، 54٪ از کاربران فیس بوک اکنون تنظیمات حریم خصوصی خود را تنظیم کرده اند ، بنابراین احساس بی اعتمادی عمومی در اطراف غول رسانه های اجتماعی در حال رشد است. قطعاً فیس بوک تغییراتی را متحمل می شود ، بنابراین علاوه بر "مشکل سن" ، ممکن است از یک مشکل شهرت نیز رنج ببرد.

10. فیلم جایی است که پول در حال رفتن است

فیلم جایی است که پول در حال رفتن است

با تشکر از فیس بوک ، یوتیوب و حتی اینستاگرام با IGTV ، ویدیو یکی از محبوب ترین شکل های بازاریابی در رسانه های اجتماعی امروز است . البته دلایل خوب زیادی برای این امر وجود دارد. صرف نظر از سن جمعیتی ، مصرف فیلم آسان است.

از همه مهمتر برای بازاریابی ، می توانید ببینید که پول در کجا می رود و چگونه هزینه می شود. معیارهای سنتی برای موفقیت فیلم ، تلویزیون و تبلیغات در بازاریابی ویدیویی اعمال می شود . با این حال ، آنها از داده های کاربر دقیق تری برخوردار هستند ، زیرا فناوری دیجیتال با دقت بیشتری میزان استفاده و تعامل را اندازه گیری می کند و این داده ها را برای تجزیه و تحلیل حفظ می کند. تخصیص بودجه برای تولید فیلم بسیار ساده تر است زیرا پارامترهای یک محصول خوب به خوبی تثبیت شده اند.

افکار نهایی

رسانه های اجتماعی همچنان بستر مهمی برای ارتباطات و بازاریابی محسوب می شوند و جالب است بدانید که آینده چه چیزی را می تواند در فروشگاه داشته باشد. اگر علاقه دارید از رسانه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید ، مطمئناً روند فوق به شما کمک خواهد کرد!

با یک دیپلم حرفه ای در بازاریابی رسانه های اجتماعی ، ابزارها و فن آوری های لازم را برای رفع چالش های فردا بیاموزید . امروز بروشور را بارگیری کنید!

تظرات ارسال شده