دیجیتال مارکتینگ

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

تمایلی به ایجاد یک کمپین بازاریابی آنلاین ندارید زیرا فکر می کنید خیلی وقت گیر باشد یا گران باشد؟ در واقع یک برنامه ریزی بازاریابی آنلاین سازمان یافته و برنامه ریزی شده با چرخش از طریق انواع مختلفی از سایتهای هدفمند ، برای هماهنگی کار سختی نیست ، نیازی به هزینه زیادی ندارد و می تواند ترافیک و فروش را سریعتر از بهینه سازی موتور جستجو (سئو) تولید کند. کمی تحقیق و دانش کاملی در مورد مشتری هدف شما طول می کشد ، اما می توانید یک برنامه ساده بازاریابی آنلاین را در فضای یک روز اختصاصی برنامه ریزی و پیاده سازی کنید.

تمایلی به ایجاد یک کمپین بازاریابی اینترنتی ندارید زیرا فکر می کنید خیلی وقت گیر باشد یا گران باشد؟ در واقع یک برنامه ریزی بازاریابی آنلاین سازمان یافته و برنامه ریزی شده با چرخش از طریق انواع مختلفی از سایتهای هدفمند ، برای هماهنگی کار سختی نیست ، نیازی به هزینه زیادی ندارد و می تواند ترافیک و فروش را سریعتر از بهینه سازی موتور جستجو (سئو) تولید کند. کمی تحقیق و دانش کاملی در مورد مشتری هدف شما طول می کشد ، اما می توانید یک برنامه ساده بازاریابی آنلاین را در فضای یک روز اختصاصی برنامه ریزی و پیاده سازی کنید.

یک برنامه بازاریابی پنج مرحله ای آنلاین دنبال می شود. با انجام اقدامات زیر هر مرحله ، شما به سرعت یک برنامه بازاریابی آنلاین ایجاد می کنید که می تواند بلافاصله عملی شود و شروع به برداشت مجدد موفقیت های فروش کنید.

برنامه بازاریابی آنلاین پنج مرحله ای

مرحله 1 - مشتری خود را تعریف کنید

تعریف مشتری خود به همان اندازه انتخاب یا ایجاد محصولات شما یا نامگذاری کسب و کار شما از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر هنوز یک برنامه بازاریابی انجام نداده اید ، باید این تمرین را انجام دهید.

اگر قبلاً مشتری ایده آل خود را در برنامه کاری خود تعریف کرده اید ، می توانید به مرحله 2 بروید.

عمل: تا حد امکان با صادقانه به این سؤالات پاسخ دهید. به عبارت دیگر ، انتظارات یا امیدهای خود را بر روی آنها طرح نکنید. مشتری کامل و جامد شما واقعاً دوست دارد چیست؟

    • آیا مشتری کامل من مرد است یا زن؟
    • آیا مشتری کامل من در خارج از خانه یا در خانه کار می کند؟
    • مشخصات شغلی مشتری کامل من چیست - یک مدیر اجرایی ، مدیر ، کارگر ، کارآفرین ، پدر و مادر در خانه و غیره.
    • درآمد خالص خانوار مشتری کامل من چقدر است؟
    • مشتری کامل من چه سطح تحصیلات دارد؟
    • آیا مشتری کامل من در بودجه هزینه خود برای محصول / خدمات من در یک زمان ، گاه به گاه یا ثابت قرار دارد؟
    • چگونه مشتریان کامل من از محصول / خدمات من استفاده می کنند - آیا آنها آن را برای خودشان یا به عنوان هدیه خریداری می کنند؟
  • آیا مشتری کامل من وقت زیادی را صرف می کند ، مقداری یا حداقل زمان آنلاین؟
  • مشتری کامل من به دنبال محصول / خدمات من است؟ چه به صورت آنلاین و چه در مکانهای فیزیکی؟

پس از پاسخ به همه این سؤالات ، باید تصویر خوبی از نحوه شروع به کار برای قرار دادن پیام خود و نحوه نوشتن نسخه پیام خود داشته باشید.

مرحله 2 - اهداف خود را انتخاب کنید

اکنون ، کجا می خواهید تبلیغات خود را ارسال کنید؟ تلاش هماهنگ در چندین سایت و مکانهایی که معمولاً توسط مشتریان شما مورد توجه قرار می گیرد ، مؤثرترین کمپین بازاریابی است. اگر در چندین مکان دیده می شوید میزان دید و پیام حفظ شده شما بسیار قوی تر است.

سایتهای مکمل که می توانید برای بازدیدکنندگان خود به تبلیغ متقابل کمک کنید ، که در آنجا شما را نیز در آنجا مشاهده می کنند ، تقویت کننده عالی پیام شما خواهد بود. سایت های خاص تعطیلات که به خوبی ترویج می شوند ، مناطق عالی برای در نظر گرفتن است

تبلیغات Pay-Per-Click (PPC) مورد توجه دیگری برای فعالیتهای بازاریابی شما است. اگر در PPC تازه وارد هستید ، به مکانهایی بپیوندید که به شما امکان می دهد در هزینه های روزانه محدودیت هایی داشته باشید. Google AdWords مثال خوبی است. این امر همچنین با توجه دقیق به آمار فعالیتهای PPC به شما در آزمایش و تعیین مؤثرترین کلمات کلیدی کمک خواهد کرد.

سپس شبکه های رسانه های اجتماعی وجود دارد. همه افراد مشهور تبلیغات خاص خود را ارائه می دهند. دیدن:

  • مبانی تبلیغات فیس بوک
  • تبلیغات در اینستاگرام
  • تبلیغات Pinterest: یک راهنمای ساده
  • با تبلیغات توییتر شروع کنید

هنگامی که یک وب سایت ، شبکه رسانه های اجتماعی یا خبرنامه ای را برای تبلیغ خود در نظر می گیرید ، به عواملی مانند ترافیک ، قرارگیری موتور جستجو ، پیوند خارجی (چند مکان به آن پیوند دهید) ، کیفیت تبلیغات فعلی و انواع پیام های ارائه شده در تبلیغات فعلی را بررسی کنید.

  • آیا بسیاری از رقبای شما در حال حاضر در آنجا تبلیغ می کنند؟
  • آیا تبلیغات یک ماهیت مکمل برای تجارت شما است؟
  • آیا تبلیغات کاملاً ارتباطی با شغل شما و ترافیک مورد نظر سایت ندارد؟

اینها همه سرنخهایی برای سنجش بهترین تناسب پیام شما برای ترافیک سایت است.

بر نرخ تبدیل خود نظارت کنید

نرخ تبدیل یک ابزار اندازه گیری مهم است. دقیقاً چه چیزی را می خواهید اندازه بگیرید تا موفقیت کمپین بازاریابی خود را تعیین کنید؟ آیا سفارشات فروش است؟ مشترکین خبرنامه؟ بارگیری کتاب الکترونیکی رایگان شما؟

نرخ تبدیل تعداد کلیک از پیش آن طول می کشد برای رسیدن به هدف خود را اندازه گیری است. بنابراین اگر صفحه شما دارای 1000 بازدید ، 14 کلیک و یک فروش در روز است ، نرخ تبدیل شما 1:14 یا 7.1٪ است. به عبارت دیگر ، 7.1٪ از کلیک ها در این مدت اقدام به فروش می کنند.

نظارت دقیق بر نرخ تبدیل شما به سرعت به شما می گوید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. در صورت لزوم از تغییر دادن یا تغییر تبلیغات خود دریغ نکنید. این فرایندی است که در حرکتی ثابت است تا زمانی که بهترین تناسب را پیدا کنید. به یاد داشته باشید ، یک تبلیغ ممکن است فوق العاده در یک مکان باشد اما در جای دیگر نباشد.

اقدام : یک صفحه گسترده یا سندی را ایجاد کنید که در آن همه سایت ها و مکانهایی که مورد توجه قرار گرفته اند در کمپین بازاریابی آنلاین شما باشند.

مرحله 3 - بودجه

در حالی که برخی فکر می کنند این باید اولین قدم باشد ، از نظر واقع بینانه می توانید وقتی که ایده خوبی از هزینه های مربوط به آن دارید ، بودجه را برای کمپین بازاریابی آنلاین خود ایجاد کنید. این تنها زمانی ممکن است انجام شود که اهداف خود را دریابید.

احتمالاً شما در حال حاضر این نکته را در نظر دارید که واقعاً چقدر می توانید هزینه کنید ، بنابراین به برگه تبلیغات بازاریابی خود برگردید و هزینه های تمام نقاط تبلیغی را که می خواهید انجام دهید ، جمع کنید. شانس وجود دارد که در کل از حد کلی هزینه شما فراتر رود.

اقدام : اکنون به این فهرست بروید و تبلیغات را با توجه به مکانی که فکر می کنید بیشترین میزان قرار گرفتن در معرض و نتایج متناسب با بودجه خود را بدست آورید ، در اولویت قرار دهید. دیگران را به یک لیست نگهدارنده منتقل کنید. به یاد داشته باشید ، با شروع نتایج به دست آوردن نتایج ، همیشه می توانید به عقب برگردید و کمپین خود را از این لیست برگزاری گسترش دهید.

اگر به تبلیغات با هر کلیک مشغول هستید ، روز اول هفته یا همین روز را چک کنید و نتایج خود را نظارت کنید تا اطمینان حاصل کنید که برای نتیجه می پردازید.

فراموش نکنید که مبادلات تبلیغاتی و بارگیری را جزئی از بودجه پرداخت و بازاریابی خود در نظر بگیرید. اگر بسیاری از سایت ها تبلیغات روزنامه یا تبلیغات بنر را برای قرار دادن مشابه در سایت شما تغییر دهند ، در صورت داشتن یکی از این موارد. (و اگر اینطور نیست ، چرا اینطور نیست؟ هر مشاغل کوچک به یک وب سایت احتیاج دارند .) هرگز سؤال نمی کند.

مرحله 4 - ایجاد محتوای تبلیغاتی خود

بازاریابی آنلاین هنگامی بهترین کار را انجام می دهد که فقط روی یک یا دو چیز متمرکز شوید. شما ممکن است محصولات متنوعی داشته باشید اما یک یا دو مورد را انتخاب کنید که فروشندگان خوبی هستند و جذابیت کاملی برای بازار هدف خود برای کمپین بازاریابی خود دارند.

بعد از خود بپرسید ، "من چه می فروشم"؟ بندرت محصول یا خدمات است. شما در حال فروش مزایایی هستید ، چیزی که در سطح عاطفی ثبت می شود. اگر به عنوان مثال میله های ماهیگیری را می فروشید ، می توانید هیجان از موفقیت آمیز کردن آن هیولا در دریاچه را بفروشید. اگر در حال فروش لوازم آرایشی هستید ، زیبایی خود را می فروشید.

موفق ترین تبلیغات از کلماتی استفاده می کنند که به مشتری مربوط می شوند. از کلمات "شما" و "مال شما" استفاده کنید و هرگز تمرکز را روی "من" ، "من" ، "ما" ، "من" یا "ما" نکنید. چندین کلمه احساسی مرتبط با محصول ایجاد کنید - سرگرم کننده ، راحت ، آرامش ، تحریک کننده ، اعتیاد آور - و حداقل یکی از آنها را در تبلیغ استفاده کنید.

کوپن ها همچنین یک ابزار بازاریابی موثر هستند. آنها را می توان به راحتی یا دستی و یا توسط یک سیستم اتوماتیک سبد خرید ردیابی کرد. برای مکانهای تبلیغاتی مختلف از کدهای مختلف استفاده کنید و به سرعت خواهید دید که کدامیک از آنها بهترین توجه را دارند.

اقدام : برای هر مورد در کمپین بازاریابی اینترنتی خود یک آگهی متنی ایجاد کنید ، مطمئن شوید که حداقل یک یا سه کلمه کلیدی اصلی را در متن وارد می کنید. تبلیغات متنی به طور معمول 60 کاراکتر به طول سه ، پنج ، هفت یا 10 خط دارد.

پس از تبلیغات متنی خود ، موجودی بنر خود را طی کنید. آیا می خواهید آنها را با یک پیام مخصوص تعطیلات به روز کنید؟ آیا هر تصویر یک برچسب ALT مناسب دارد؟ آیا گرافیک برای اندازه (زیر 20-50 کیلوبایت) و وضوح تصویر (72dpi) به درستی بهینه شده است؟

اگر در حال ایجاد تبلیغات برای سیستم عامل های رسانه های اجتماعی هستید ، عکس های مناسبی را انتخاب یا ایجاد کنید و مطمئن شوید که هر یک از آنها برای بستر رسانه های اجتماعی جایی که قرار است در آن قرار بگیرد متناسب است.

مرحله 5 - پیگیری و نظارت بر تبلیغات شما

ردیابی و واکنش به موفقیت های کمپین شما برای حفظ یک کارزار موثر در بازاریابی بسیار مهم است. از آمار وب سایت شما گرفته تا آمار PPC ، بسیاری از روش ها برای تعیین آنچه در حال کار است و چه چیزی نیست وجود دارد. با توجه به شما می توانید در مورد تبلیغات خود و چگونگی سنگفرش کردن آنها برای کسب بهترین نتیجه ، یاد بگیرید.

ترفندهای ردیابی شامل استفاده از کوپن های خاص یا کدهای فروش برای هر مکان تبلیغ ، تنظیم صفحات ورود جداگانه در سایت شما برای هر تبلیغ و استفاده از خدماتی است که به ردیابی فعالیت کمک می کند.

خدمات مدیریت تبلیغات وجود دارد که به شما کمک می کند عملکرد تبلیغات را ردیابی کنید ، مانند Google DFP Small Business ، سرویس رایگان که اجرای آن نسبتاً آسان است و به مدیریت و پشتیبانی ردیابی قدرتمند می دهد. برخی از مکان ها ، مانند تبلیغات فیس بوک ، گزارش های خود را ارائه می دهند.

عمل : به طور روزانه برای دو هفته اول ، نتایج تبلیغات مختلف خود را مرور کنید. آنها را در برگه ردیابی خود بنویسید و به دنبال هرگونه روند یا الگویی باشید. کدام یک از آنها اجرا می کنند ، کجا و چرا؟ اگر برخی کار نمی کنند ، آنها را با سایر موارد موجود جایگزین کنید یا فهرست دیگری را از لیست نگه دارید.

هنگامی که به الگوی بررسی و مدیریت تبلیغات رسیدگی کردید ، بهتر می دانید که چند بار به نظارت بر تلاشهای بازاریابی نیاز دارید.

یک کمپین بازاریابی کارآمد لازم نیست گران و دشوار باشد

مبارزات انتخاباتی موفق در بازاریابی آنلاین ، در دسترس هر مشاغل ، بدون توجه به بودجه شما است. با رعایت پنج مرحله اساسی فوق و تعهد به پیگیری ، می توانید با بازده قابل توجهی از سرمایه گذاری ، یک کمپین مقرون به صرفه ایجاد کنید.

تظرات ارسال شده