دیجیتال مارکتینگ

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

بازاریابی Facebook Messenger یکی از تأثیرگذارترین تاکتیک های موجود در بازار است. بازاریابی مسنجر هنگامی که توسط چت های قدرتمند پشتیبانی می شود ، مقیاس عظیمی کسب می کند .

در این مقاله می خواهم دقیقاً توضیح دهم که چگونه بازاریابی Facebook Messenger کار می کند ، چت بابات چه نقشی ایفا می کند و چگونه می توانید از این تاکتیک برای بهبود و تقویت فعالیت های بازاریابی خود استفاده کنید.

بازاریابی Facebook Messenger چیست (و چت بابات در کجا قرار دارد)؟

اول ، نمای 30،000 پا.

بازاریابی Facebook Messenger استفاده از Facebook Messenger به عنوان یک کانال مکالمه برای دستیابی به افراد در مقیاس با پیام های هدفمند است.

بازاریابی Facebook Messenger یکی از تأثیرگذارترین تاکتیک های موجود در بازار است. بازاریابی مسنجر هنگامی که توسط چت های قدرتمند پشتیبانی می شود ، مقیاس عظیمی کسب می کند .

در این مقاله می خواهم دقیقاً توضیح دهم که چگونه بازاریابی Facebook Messenger کار می کند ، چت بابات چه نقشی ایفا می کند و چگونه می توانید از این تاکتیک برای بهبود و تقویت فعالیت های بازاریابی خود استفاده کنید.

بازاریابی Facebook Messenger چیست (و چت بابات در کجا قرار دارد)؟

اول ، نمای 30،000 پا.

بازاریابی Facebook Messenger استفاده از Facebook Messenger به عنوان یک کانال مکالمه برای دستیابی به افراد در مقیاس با پیام های هدفمند است.

پیام رسان فیس بوک

مفهوم آن تقریباً ساده است. شما برای ارسال پیام به کاربران شخصی از Facebook Messenger استفاده می کنید.

اما آیا این نوع بازاریابی مانند ایمیل نیست؟

بله و خیر. از نظر مفهومی ، این همان مورد است - یک مخاطب ارتباط دیجیتال را از یک تجارت دریافت می کند.

اما در عمل بسیار متفاوت است. مسنجر مکالمه ، تعامل و آنی است. بازاریابی پست الکترونیکی تمایل بیشتری به جدا شدن ، غیر شخصی بودن و تأخیر دارد. تمایز دهنده استفاده از chatbots است .

پیام رسان فیس بوک

Chatbots ها برنامه های پیام رسانی خودکار هستند که مکالمات را شبیه سازی می کنند ، سؤال می کنند ، بازخورد می فرستند ، ارسال می کنند تا انفجارها ، کاربران بخش ، برنامه قرار ملاقات ها ، رزرو ها ، خرید اقلام ، وضعیت سفارش آهنگ ، بازخورد ، ارائه خدمات 24/7 مشتری ، ارائه منابع قابل بارگیری ، رانندگی ترافیک به صفحات فرود ، و - اگر مشتری بخواهد - با یک انسان واقعی در تماس باشید.

البته Chatbots مختص مسنجر نیست. اما وقتی نوبت به بازاریابی مسنجر می رسد ، آنها قدرت اتمی را به یک تجربه پیام رسانی متوسط تبدیل می کنند.

یک chatbot مسنجر به خوبی طراحی شده می تواند به طور موثری کار یک بخش بازاریابی را انجام دهد.

Chatbots همان چیزی است که به شما امکان می دهد در مقیاس پیام رسانی به افراد دسترسی داشته باشید.

بنابراین ، چرا بازاریابی Facebook Messenger بسیار مهم است؟

آنچه را که بازاریابی در مورد بازاریابی مسنجر می گوید ، گوش دهید.

فوربس از بازاریابی پیام رسان به عنوان "روش جدید برای انجام تجارت" یاد کرده است. تحقیقات مهم بازاریابی پیش بینی می کند که بازاریابی مسنجر "قرار است در 5-7 سال آینده به بزرگترین کانال بازاریابی جهان تبدیل شود." شرکت با بیان اینکه "بازاریابی مسنجر خیلی داغ شده است" نسبت به این روند گرایش پیدا کرده است.

چرا همه جادوگری؟

اول از همه ، ما می توانیم به تعداد بسیار زیادی اشاره کنیم - مانند این واقعیت که طبق آمار Statista ، 1.3 میلیارد کاربر فیسبوک مسنجر وجود دارد ، که ذکر میلیون ها نفر دیگر در سیستم عامل های دیگر پیام رسانی فیس بوک نیست .

این 1.3 میلیارد کاربر هر روز 7 میلیارد مکالمه دارند.

فعالیت زیادی در مسنجر وجود دارد زیرا افراد زیادی در آن حضور دارند. این یکی از دلایلی است که بازاریابان از طریق پتانسیل های خود در حال شور شدن هستند.

گذشته از این آمار ، دو دلیل مهم وجود دارد که چرا مسنجر چنین کانال قدرتمند بازاریابی است.

یکی استراتژیک ، دیگری تاکتیکی است.

از نظر استراتژیک ، همه چیز در مورد مزیت حرکت اول است . تعداد کمی از مشاغل از بازاریابی Facebook Messenger استفاده می کنند و یا از حداکثر پتانسیل استفاده نمی کنند.

به عنوان مثال ، یک تجارت ممکن است یک دکمه تماس با Facebook Messenger داشته باشد. پس چی؟ بیشتر مشاغل انجام می دهند. این در بهترین حالت متوسط است.

در اکثر مشاغل یک چت بوت متصل نیست که بلافاصله پاسخ می دهد ، کاربران را به سمت یک راه حل راهنمایی می کند.

مشاغلی که از بازاریابی پیام رسان فیس بوک با چت بابات استفاده می کنند ، در حالیکه این عرصه هنوز خالی از سکنه است ، در حال حاضر چیزهای زیادی کسب می کنند.

مجموعه دوم مزایای تاکتیکی است.

بازاریابی مسنجر هنگامی که ارتباط برقرار می شود ، ایمیل را خرد می کند. یک بازاریاب ایمیل رقابتی می تواند انتظار داشته باشد که 5-10٪ نرخ باز را بدست آورد.

اما با بازاریابی مسنجر ، نرخ های باز در ساعت اول به 70-80 درصد صعود می کنند.

به عنوان مثال ، یک پاسخ دهنده خودکار اخیر که ما در MobileMonkey برای مخاطبین جدید مسنجر ارسال کردیم ، 78٪ نرخ باز و 11.6٪ نرخ پاسخ را به دست آورد.

این نتایج در سطح تکشاخ است که بازاریابان آینده فکر می توانند با استفاده از بازاریابی Facebook Messenger انتظار داشته باشند.

نمونه هایی از بازاریابی Facebook Messenger در عمل چیست؟

بازاریابی مسنجر با محور Chatbot کاربردهای زیادی دارد. بگذارید چند مورد از آنها را بررسی کنیم.

یکی از بهترین راه ها برای شروع استفاده از بازاریابی مسنجر ، اضافه کردن ویجت به وب سایت شما است.

هنگامی که ویجت را اضافه می کنید ، مخاطبین می توانند چت های مسنجر را حتی برای ترک وب سایت خود به شما ارسال کنند. این پیام ها از بین نمی روند. آنها در فیس بوک مسنجر هم در دسک تاپ و هم موبایل به روز می شوند.

اگر یک chatbot مسنجر را در وب سایت خود ادغام می کنید ، می توانید از طریق قیف تبدیل خود به کاربر پاسخ دهید و به کاربر کمک کنید. بعلاوه ، این کاربر اکنون منجر شده است.

از آنجا که مخاطبین را در Messenger جمع می کنید ، می توانید برای آنها پیام ارسال کنید. در اینجا نمونه ای از پیام به نام انفجار چت وجود دارد .

این انفجار گپ باعث ایجاد توالی قطره ای شد که من طی چند روز آینده با مخاطبین انتخاب شده به اشتراک گذاشتم.

یکی از مهمترین مزیت های chatbots ، سودمندی آنها برای تولید سرب است . سکانس های جنرال سرب می توانند به سادگی با ارائه بارگیری ، بلیط رویداد مجازی یا سایر پیشنهادات به مردم ساده باشند.

در اینجا تصویری از این نوع چت روم به نظر می رسد:

Chatbots نمایندگان خدمات برجسته مشتری هستند. آنها بطور بی وقفه شبانه روز کار می کنند و اگر کسی بخواهد یک انسان قدم بگذارد ، درخواست این کار برای آنها آسان است.

چت بوت های پیام رسان فیس بوک فوق العاده متنوع هستند - تولید سرب ، امتیاز دهی به سرب ، خدمات مشتری ، قرار دادن سفارشات ، درخواست کمک ، گرفتن اطلاعات ، ارائه نسخه های جدید ، تنظیم قرار ملاقات ها.

از دنیای (سفارش پیتزا) گرفته تا شگفت انگیز (پیدا کردن عشق واقعی) ، chatbots باعث می شود این اتفاق بیفتد.

بازاریابی پیام رسان فیس بوک و GDPR

مانند هر ارتباط آنلاین ، آگاهی از مفاد GDPR (مقررات عمومی حمایت از داده ها) بسیار مهم است.

فیس بوک مسئولیت خود را در رابطه با GDPR و پلتفرم مسنجر به طور گسترده در وب سایت خود توضیح می دهد . هنگام استفاده از بازاریابی مسنجر با chatbots ، سه دستورالعمل وجود دارد که باید از آنها آگاهی داشته باشید

  • در مرحله اول ، شما باید گزینه ای را انتخاب کنید تا مخاطب از ارسال پیام برای آنها رضایت داشته باشد.
  • در انتخاب ، شما همچنین باید چشم پوشی انتخاب کنید. به عنوان مثال ، "STOP را برای لغو اشتراک در هر زمان تایپ کنید."
  • در آخر ، شما باید بدانید که چگونه کاربر را از بستر chatbot خود حذف کنید. هرکسی که بخواهد باید بتواند از پایگاه داده تماس با شما خارج شود. به عنوان مثال اگر از بسترهای نرم افزاری مانند MobileMonkey استفاده می کنید ، می توانید روی "حذف" کنار نام کاربر در لیست مخاطبین کلیک کنید.

با بازاریابی Facebook Messenger چگونه شروع می کنید؟

مانند هر کانال بازاریابی جدید ، باید یک بستر را برای استفاده انتخاب کنید و یادگیری آن را شروع کنید.

بازاریابی Facebook Messenger به سه دلیل دارای منحنی یادگیری کوتاه تر از اکثر سیستم عامل ها است:

  1. آشنایی با رسانه. بیشتر ما Facebook Messenger را از قبل می شناسیم ، بنابراین یادگیری نحوه استفاده از آن برای بازاریابی نسبتاً ساده است.
  2. ابزارهایی با کاربرد آسان. بیشتر سازندگان chatbot ساده هستند و شامل رابط های کشیدن و رها کردن با کدگذاری صفر هستند.
  3. از نظر استراتژیک مشابه تاکتیک های بازاریابی مسنجر همتایان بازاریابی خوبی دارند. اگر توالی قطره ای از ایمیل را ایجاد کرده اید ، یادگیری نحوه ایجاد دنباله قطره چت آسان خواهد بود. اگر خدمات مشتری را انجام داده اید ، خدمات مشتری با چت بابات را درک خواهید کرد.

در اینجا راهنمای شروع چهار مرحله ای و سریع برای استفاده از بازاریابی Facebook Messenger آورده شده است.

1. شما باید یک صفحه تجاری Facebook داشته باشید.

اگر هنوز یکی ندارید ، از اینجا شروع کنید .

2. سازنده chatbot را انتخاب کنید .

می توان از ابزارهای بومی فیس بوک برای اجرای برخی از قابلیت های چت بابات بسیار محدود استفاده کرد ، اما بدون ایجاد سازنده chatbot ، هر چیزی فراتر از مقدمات غیرممکن است. برخی از سازندگان chatbot مانند MobileMonkey برنامه های رایگان دارند ، بنابراین نیازی نیست که برای شروع کار پولی هزینه کنید.

3. اولین chatbot خود را بسازید.

روند ساخت chatbot مسنجر بستگی به این دارد که ابزاری را انتخاب کرده اید. برخی از ابزارها به شما امکان می دهند که با یک چت چت ساده در ده دقیقه به طور مرتب کار کنید.

4. ویجت مسنجر فیس بوک را به وب سایت خود اضافه کنید.

اضافه کردن یک ویجت چت مسنجر به وب سایت خود به شما امکان می دهد تا به راحتی هدایت شوید. به دست آوردن یک مخاطب مسنجر بسیار آسانتر از دستیابی به آدرس ایمیل است.

5- بسازید ، یاد بگیرید ، رشد کنید.

ایجاد یک اسب شاخدار مستلزم توهین ، یافتن اشکالات رشد و تکرار موفقیت آمیز است.

هرچه بیشتر با بازاریابی Facebook Messenger آزمایش کنید ، فرصتهای بیشتری برای رشد مخاطبان خود و افزایش اثربخشی بازاریابی پیدا خواهید کرد .

لری کیم

عضو ارزشمند شورای مشاوره جهانی صنعت ما ، لری کیم بنیانگذار و مدیر عامل MobileMonkey است ، یک بستر ساخت چت بابات برای بازاریابان با تمرکز بر Facebook Messenger. او همچنین بنیانگذار WordStream ، شرکت برتر نرم افزار بازاریابی PPC در جهان است. Wordstream توسط Gannett با مبلغ 150 میلیون دلار در سال 2018 بدست آمد. شما می توانید از طریق ایمیل به نکات مربوط به رشد تجارت کیم مشترک شوید ، یا در LinkedIn ، Twitter and Facebook دنبال کنید .

با تبدیل شدن به یک متخصص خبره بازاریابی در رسانه های اجتماعی ، بیاموزید که چگونه از فیس بوک استفاده کنید . امروز بروشور را بارگیری کنید!

تظرات ارسال شده