دیجیتال مارکتینگ

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

دیجیتال در حال حاضر صنعت داروسازی و مراقبت های بهداشتی را از بسیاری جهات مانند سطح شفافیت بیشتر ، ارتباط بیمار و توسعه دارو تغییر داده است.

علاوه بر این ، با توجه به مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی ، استراتژی های بازاریابی دیجیتال روش های متنوعی را برای ارتباط و درمان مشتری و مشتری احتمالی ارائه می دهد.

در این مقاله به بررسی روندها و تاکتیک های کلیدی می پردازیم که به بازاریابان در صنعت داروسازی کمک می کند تا از بازاریابی دیجیتال برای ارتقا ، تعامل و رشد استفاده کنند.

دیجیتال در حال حاضر صنعت داروسازی و مراقبت های بهداشتی را از بسیاری جهات مانند سطح شفافیت بیشتر ، ارتباط بیمار و توسعه دارو تغییر داده است.

علاوه بر این ، با توجه به مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی ، استراتژی های بازاریابی دیجیتال روش های متنوعی را برای ارتباط و درمان مشتری و مشتری احتمالی ارائه می دهد.

در این مقاله به بررسی روندها و تاکتیک های کلیدی می پردازیم که به بازاریابان در صنعت داروسازی کمک می کند تا از بازاریابی دیجیتال برای ارتقا ، تعامل و رشد استفاده کنند.

1) ایجاد محتوا ارزش محور

یکی از مهمترین تحولات تأثیر دیجیتال در صنعت داروسازی ، این واقعیت است که شرکت های داروسازی دیگر تنها دروازه بان ها یا ارائه دهنده اطلاعات پیرامون روش های درمانی یا محصولات خود نیستند.

از طریق انجمن های آنلاین ، برنامه های تلفن همراه و تعداد زیادی محتوای وب ، مردم اکنون به طیف وسیعی از بینش های مبتنی بر داروسازی دسترسی گسترده ای دارند. با ایجاد محتوای مارک دار هدفمند و ارزش محور که بینش بیماران آینده نگر یا فعلی را در مورد اطلاعات مرتبط ارائه می دهد ، می توانید مخاطبان خود را به میزان قابل توجهی رشد دهید.

با ارائه پاسخ به نقاط درد مشترک بیمار به روشی الهام بخش و جذاب در کنار نشان دادن شفافیت ، مخاطب خود را در حالی که اعتماد به نفس می گیرید و مارک خود را به عنوان یک رهبر فکر انتخاب می کنید ، رشد خواهید کرد.

به عنوان یک برند بین المللی مراقبت های بهداشتی ، جانسون و جانسون به خاطر ثروت خود در ابتکار عمل برای بازاریابی محتوا مشهور هستند اما از همه فعالیت های این کمپین ، شاید "کمپین مراقبت " از آن مراقبت کند .

این برنامه خاص با داشتن ترکیب کاملی از ارزش محور ، محتوای وبلاگ ، پیام های عاطفی ، پست های رسانه های اجتماعی و تصاویر چشمگیر ، اهمیت این مراقبت را نسبت به یکدیگر نشان می دهد. با ترغیب مردم به انجام اقدامات مراقبت تصادفی خود از طریق فیس بوک و حمایت از این کمپین با تعدادی از مطالب ارزشمند اشتراکی ، این برند در مجموع 26 میلیون عمل مراقبت - و شمارش را ترغیب کرد .

نکته برتر: هنگام ساختن کمپین پیرامون یک محصول یا موضوع خاص ، پیام عاطفی ایجاد کنید که ثروت از محتوای تولید شده توسط کاربر را ترغیب کند ، با استفاده از یک هشتگ خوش ساخت به عنوان یک کشتی برای اشتراک گذاری اجتماعی.

2) واقعیت افزوده و مجازی

پیش بینی می شود تا سال 2022 ، بازار نرم افزار مصرف کننده VR به ارزش 16.3 میلیارد دلار رشد یابد .

از آنجا که فن آوری VR و AR به بخشی فزاینده در زندگی روزمره ما تبدیل می شود ، شرکت های داروسازی می توانند از این فناوری همهجانبه برای تجزیه دیوارها بین مشاغل و مشتریان ، شرکا ، بیماران یا مصرف کنندگان استفاده کنند.

با وجود پذیرش AR و VR در صنعت داروسازی در مراحل ابتدایی است ، برخی از شرکت ها در حال حاضر از برنامه ها و تاکتیک های همهجانبه استفاده می کنند. این فناوری ها نه تنها مردم را در قلب مشاغل قرار می دهند بلکه می توانند از طریق کلینیک های مجازی و تظاهرات محصولات اطلاعات و مراقبت ارائه دهند.

برای کمک به مردم در همدردی با دوستان یا عزیزان مبتلا به میگرن ، ضمن کمک به تبلیغ محصولات و تحقیقات خود ، برند GlaxoSmithKline ، Excedrin ، یک کمپین VR محور به نام "The Migrain Experience" تهیه کرد.

مبتلایان به میگرن با استفاده از هدست VR قادر به برنامه ریزی علائم خاص خود (از جمله نقاط کور ، اورا و حساسیت به نور) قبل از انتقال آن به دوست خود بودند تا بتوانند آسیب های خود را برای خود تجربه کنند و از نتایج فیلمبرداری می کنند تا محتوای ویدیویی ایجاد کنند.

این کمپین نه تنها گفت و گوها و تعامل های مثبتی را برانگیخت ، بلکه تنها در دو هفته از زمان شروع فعالیت آن ، باعث افزایش چشمگیر سود شد.

نکته برتر: هنگامی که از AR یا VR برای بازاریابی دیجیتال استفاده می کنید ، از آن استفاده کنید تا مخاطبان خود را در قلب روایت قرار دهند و فرصتی بی نظیر برای زندگی و نفس رساندن ماموریت ، درمان یا محصول شما ارائه می دهند.

دریابید که چگونه ما در تبدیل قابلیت های دیجیتالی تیم ارشد بازاریابی Straumann کمک کردیم .

3) دستیاران AI و برنامه های پیام رسانی

مشاغل تجاری در سرتاسر جهان از برنامه های پیام رسانی از جمله Facebook Messenger یا WhatsApp برای ارتباط با آینده نگری و ایجاد گفتگوهای معنی دار استفاده می کنند. برای صنعت داروسازی ، این روند فرصتی بی نظیر برای گفتگوهای شخصی با مشتریان ، بیماران یا شرکای شما ایجاد می کند.

با توجه به برندهای داروسازی مانند Johnson & Johnson و MedxNote که از chatbots بعنوان بخشهای مهم استراتژیهای بازاریابی و ارتباطات خود استفاده می کنند ، انتظار می رود بسیاری از بازیگران صنعت در آینده نه چندان دور پیروی کنند.

با استفاده از چت بوت های یادگیری ماشین مستقل برای بهبود بهره وری در سازمان ، انجام وظایف اصلی و پاسخ به سؤالات مشتری ، بیمار یا مشتری ، مارک های داروسازی می خواهند ضمن افزایش تجربه کلی مشتری (CX) خود ، محصول را افزایش دهند - چیزی که انتظار می رود از قیمت و محصول فراتر رود. تفاوت نام تجاری اصلی تا پایان سال 2020.

نکته برتر: Chatbots بسیار باورنکردنی است و تمام وقت اعتماد عمومی را به دست می آورد. در حقیقت ، 37٪ آمریکایی ها در مواقع اضطراری از چت روم استفاده می کنند. استفاده از chatbot در ارتباطات از طریق پیام رسانی اجتماعی منجر به افزایش سطح تجربه مشتری و ارائه اطلاعات ارزشمند برای بهبود استراتژی ها ، ارتباطات و محصولات می شود.

4) آنفلوانزها

70٪ هزاره ها تحت تأثیر توصیه های همسالان خود هستند در حالی که 90٪ از افراد 18 تا 24 ساله به اطلاعات پزشکی بدست آمده از طریق رسانه های اجتماعی اعتماد می کنند در حالی که یک سوم از بزرگسالان ایالات متحده برای درک وضعیت پزشکی به صورت آنلاین جستجو می کنند.

بنابراین ، فرصت بسیار خوبی برای مارک های داروسازی وجود دارد که با صاحب نظران صنعت محترم و صاحب نظران فکر همکاری می کنند.

جک پرکینز و امکل - اینستاگرام

مثال عالی داروخانه Amcal است. برای تقویت آگاهی از برند خود ضمن آموزش مردم ، این برند با راننده سوپر دیابتی ، جک پرکینز همکاری کرد.

این داروخانه با انتشار پست های اینستاگرامی که بینشی از سفر شخصی وی و چگونگی کمک به آمکال به او در مدیریت شرایط کمک می کند ، از قرار گرفتن در معرض 21،000 دنبال کننده راننده سوپراسپرت بهره مند شد. علاوه بر این ، پست حامی جک (در بالا) تعداد 11397 لایک ، 33 اظهار نظر و میزان نامزدی 7٪ را ایجاد کرده است .

نکته برتر: هنگام کار با تأثیرگذار ، اطمینان حاصل کنید که برای تقویت روابط حرفه ای معنی دار که به نفع برند شما به صورت طولانی مدت باشد ، وقت می گذارید. برای کمک به شما در تلاشهای خود ، در اینجا لیستی از 25 اثر گذار برتر صنعت داروسازی آورده شده است .

5) blockchain

در عصر دیجیتال ، اعتماد و شفافیت مؤلفه های اساسی موفقیت هستند. هرچه صنعت داروسازی اطلاعاتی تر شود ، ارائه مستقیم ارتباط مستقیم بین ارائه دهنده و مصرف کننده ، باز ماندن و قابل اعتماد بودن دیگر اختیاری نیست ، اکنون اجباری است.

اگرچه این هنوز به کمترین پتانسیل مورد بررسی قرار نمی گیرد ، اجرای فناوری blockchain به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما می تواند به پیشرفت و رشد سازمانی کمک کند.

برای آشنایی با blockchain ، در اینجا یک فیلم توضیحی آورده شده است:

پیش بینی می شود این فناوری غیرمتمرکز تا سال 2025 دارای یک صنعت به ارزش 5.6 میلیارد دلار باشد و علاوه بر ارائه دسترسی قابل هضم به داده های حساس بیمار و کمک به کاهش کلاهبرداری و اقدامات کلاهبرداری ، این blockchain به نظر می رسد در بین اهدا کنندگان و گیرندگان پزشکی بهبود قابل توجهی داشته باشد.

اگرچه این عناصر ارتباط مستقیمی با بازاریابی ندارند ، با نمایش کارایی ، دقت و شفافیت ، برند شما می تواند با گذشت زمان با استفاده از blockchain در سال های آینده رشد کند.

نکته برتر: با خواندن مرتب نشریات مرتبط ، از آخرین روندها و پیشرفتهای مربوط به blockchain خودداری کنید .

نتیجه گیری

این پنج استراتژی بازاریابی دیجیتال به افزایش شانس موفقیت شما در صنعت داروسازی پایدار کمک خواهد کرد.

با اتخاذ رویکردهای فوق ، شما CX خود را در تمام نقاط لمسی بهبود خواهید بخشید ، در نتیجه سطح بالایی از مراقبت از مشتری و بیمار را ارائه می دهید - که اساساً ، هدف اصلی برای هر تجارت برتر دارویی است.

تظرات ارسال شده