دیجیتال مارکتینگ

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

در عصری که بازاریابی آنلاین برای موفقیت در کسب و کار بسیار مهم است ، به راحتی می توان بازاریابی آفلاین را فراموش کرد. با این حال ، این می تواند ثابت کند که یک اشتباه بزرگ است.

درج داده های آفلاین در یک کارزار بازاریابی می تواند از طریق بینش عمیق تری در مورد مشتریان سازمان شما و رفتارهای آنها در دنیای واقعی ، ROI بازاریابی آنلاین را تقویت کند.

اکثر بازاریابان امروزی این موضوع را درک می کنند. آنها می دانند که مشتریان در حالی که در سفر خریدار حرکت می کنند ، بین دنیای فیزیکی و دیجیتال آزادانه جابجا می شوند.

این امر باعث می شود بازاریابی آنلاین به آفلاین - که به آن O2O نیز گفته می شود - راهی م effectiveثر برای کسب و کارها برای دستیابی به مشتریان در تمام نقاط تماس برای ایجاد مشارکت و فروش.

در این مقاله ، ما به چگونگی بهینه سازی این رابطه برای بهبود تجربه مشتری ، تعامل و آگاهی از برند می پردازیم.

در عصری که بازاریابی آنلاین برای موفقیت در کسب و کار بسیار مهم است ، به راحتی می توان بازاریابی آفلاین را فراموش کرد. با این حال ، این می تواند ثابت کند که یک اشتباه بزرگ است.

درج داده های آفلاین در یک کارزار بازاریابی می تواند از طریق بینش عمیق تری در مورد مشتریان سازمان شما و رفتارهای آنها در دنیای واقعی ، ROI بازاریابی آنلاین را تقویت کند.

اکثر بازاریابان امروزی این موضوع را درک می کنند. آنها می دانند که مشتریان در حالی که در سفر خریدار حرکت می کنند ، بین دنیای فیزیکی و دیجیتال آزادانه جابجا می شوند.

این امر باعث می شود بازاریابی آنلاین به آفلاین - که به آن O2O نیز گفته می شود - راهی م effectiveثر برای کسب و کارها برای دستیابی به مشتریان در تمام نقاط تماس برای ایجاد مشارکت و فروش.

در این مقاله ، ما به چگونگی بهینه سازی این رابطه برای بهبود تجربه مشتری ، تعامل و آگاهی از برند می پردازیم.

تجارت O2O چیست؟

در تجارت آنلاین به آفلاین (O2O) ، شرکت ها کانال های بازاریابی آنلاین و آفلاین خود را به عنوان مکمل به جای رقابتی تلقی می کنند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • کلیک کنید و جمع کنید - جایی که مشتریان محصولات را بصورت آنلاین خریداری می کنند و سپس آنها را از داخل فروشگاه تحویل می گیرند
  • خرید آنلاین در هنگام بازدید فیزیکی
  • برگرداندن موارد خریداری شده بصورت آنلاین به یک فروشگاه فیزیکی

گواهی بر اهمیت O2O در خرید Whole Foods توسط آمازون نشان داده شد.

آمازون بیش از 13 میلیارد دلار در خرید سرمایه گذاری کرد زیرا آنها واقعیت انکارناپذیری را در مورد مصرف کنندگان درک کردند: علی رغم همه شیفتگی دستگاه ها و خدمات دیجیتال ، بیشتر فروش ها هنوز در فروشگاه های فیزیکی اتفاق می افتد.

76۶٪ از مشتریانی که در منطقه محلی خود به جستجوی محصولات یا خدمات می پردازند در نهایت در طی یک روز به یک فروشگاه مراجعه می کنند که در نتیجه بسیاری از این بازدیدها منجر به خرید می شود. تخمین های Spotify نشان می دهد که بیش از 80 درصد فروش خرده فروشی تا سال 2021 و احتمالاً فراتر از آن در فروشگاه ها اتفاق خواهد افتاد.

این آمار نشان می دهد که یک کمپین بازاریابی موثر نمی تواند از استراتژی های آفلاین چشم پوشی کند.

چگونه بازاریابان می توانند تجربه O2O را بهینه کنند؟

یک مطالعه IBM روشن ساخت که چگونه مصرف کنندگان امروز انتظار یک تجربه خرید هیجان انگیز و جذاب در فروشگاه ها را دارند ، همان چیزی که به صورت آنلاین ارائه می شود.

با وجود این ، تقریباً 90٪ مارک ها برای تأمین این خواسته ها تنظیم نشده اند. در نتیجه ، بسیاری از مارک ها عقب مانده اند و مشتریان را از خدمات و تجربه ای که در فروشگاه های فیزیکی کسب می کنند ، راضی نمی کنند.

روش های بی شماری وجود دارد که می تواند با استفاده از فناوری دیجیتال در سایت ، تجربه مشتری را برای مشتریان بهتر کند و همچنین یک کمپین سودآورتر برای بازاریابان ، تجربه مشتری را افزایش می دهد.

بیایید 7 روش را که کسب و کارها می توانند فعالیت های بازاریابی آنلاین و آفلاین خود را بهینه کنند ، بررسی کنیم:

1. اجازه دهید فعالیت های آنلاین اتفاق بیفتد

یکی از بزرگترین روندهای خرده فروشی خرید کلیک و جمع آوری است ، بیش از 70٪ از مشتریان از امکان سفارش آنلاین خرید و جمع آوری آنها در فروشگاه های نزدیک بهره می برند.

این روش ساده بازاریابی به لطف خدماتی مانند Netflix و Uber که به راحتی می توانند به آنچه می خواهیم بدون انتظار منتظر بمانند ، مستقیماً به میل مشتری برای رضایت فوری منتقل می شود ، که اکنون این یک امر عادی است. این بیشتر مشتریان را ترغیب می کند تا از مکان های خرده فروشی فیزیکی دیدن کنند ، که این امر احتمال خریدهای تکان دهنده را افزایش می دهد.

2. پتانسیل فناوری غوطه وری را مهار کنید

دنیای ما به سرعت در حال تغییر است زیرا فناوری همچنان صنعت را مختل می کند و باعث ایجاد فرصت های بیشتر برای بسیاری از مشاغل می شود.

واقعیت افزوده (AR) به کاربران امکان می دهد محصولات دیجیتال را در دنیای فیزیکی بررسی و آزمایش کنند ، واقعیت های همپوشانی را در یک تجربه تعاملی با هم ادغام می کنند که تجربه مشتری کاملاً متفاوت با تجربه دیگر را ارائه می دهد.

یکی از این نمونه ها بازار مگنولیاست . این شرکت ادعا می کند که این فناوری به مشتریان این امکان را می دهد تا از این تجربه ، همه از کف دست خود الهام بگیرند.

3. شخصی سازی با Data Insights را بهبود ببخشید

به گفته کارآفرین ، مشتری معمولی خرید نمی کند تا اینکه هفت بار در معرض پیام یک نام تجاری قرار گیرد.

اگرچه این تعداد می تواند متفاوت باشد ، اما نکته روشن است: شرکت ها قبل از امکان فروش باید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. در دنیای شلوغ و رقابتی آنلاین ، این امر به ویژه برای مارک های جدید دشوارتر می شود.

کمپین های بازاریابی آفلاین ممکن است متضرر شوند زیرا شرکت ها بر اساس فرضیات و نه داده های سخت ، گزینه های نادرستی را انتخاب می کنند. شخصی سازی مورد توجه قرار گرفته است و شرکت هایی که منابع خود را در تجزیه و تحلیل داده ها سرمایه گذاری می کنند ، در قالب یک سرویس شخصی سازی شده و متناسب با رفتارهای مخاطبانشان ، سودهای زیادی کسب می کنند.

از آنجا که 80٪ از مصرف کنندگان بیشتر از شرکتهایی که منافع آنها را تأمین می کنند خرید می کنند ، بدیهی است که شخصی سازی بسیار زیاد است.

هدف این است که با مشتریان پیوند برقرار کنید ، به آنها بگویید که شما در حال گوش دادن به آنها هستید ، که آنها را درک می کنید و به طور کلی ثابت می کنید که شرکت شما بهترین در تأمین نیازهای آنها است ،

توانایی ارائه کالای مناسب در زمان مناسب ، تجربه ای بی نظیر را ایجاد می کند ، که وفاداری به برند شما را به وجود می آورد.

4. Mobile-First را اولویت بندی کنید

همه ما می دانیم که دستگاه های تلفن همراه راه به جایی نمی برند. علاوه بر این ، آنها به سرعت در حال تبدیل شدن به نیروی غالب هستند ، با مصرف کنندگان دستگاه های خود را از روی میز کار انتخاب می کنند.

آمار نشان می دهد که آمریکایی ها هر روز بیش از 4.5 ساعت را روی تلفن هوشمند خود می گذرانند و 80٪ از هزاره ها با تلفن نزدیک خود می خوابند.

آنچه ممکن است تعجب آور باشد این است که این وسواس با موبایل پایان بازاریابی آفلاین را بیان نمی کند. فورستر گزارش می دهد که فروش سالانه تلفن های همراه در شمال 60 میلیارد دلار افزایش یافته است ، اما این تعداد در مقایسه با 1 تریلیون دلار فروش آفلاین که مستقیماً تحت تأثیر استفاده از تلفن همراه است ، نسبتاً اندک است.

در حالی که چشم انداز در حال تغییر است ، مارک ها می توانند تغییرات را ردیابی کرده و با آنها پیشرفت کنند تا امکان ارتباط با مشتری در نقاط مختلف لمسی ، آنلاین و آفلاین وجود داشته باشد.

TripAdvisor نمونه ای از مارک تجاری است که برنامه آنها را به صورت آفلاین در دسترس قرار داده است و به مشتریان امکان می دهد از خدمات خود حتی در صورت عدم اتصال به اینترنت استفاده کنند.

مشاغل همچنین می توانند با استفاده از فناوری چراغ راهنما در فروشگاه های خود ، از عشق به تلفن همراه بهره ببرند و هنگام حرکت در فروشگاه ، پیام ها را به دستگاه های مشتری منتقل کنند.

71٪ از خرده فروشان می توانند با استفاده از چراغ راهنما الگوی خرید مشتری را ردیابی کرده و سپس بازاریابی خود را برای ارائه خدمات بهتر تجزیه و تحلیل و تطبیق دهند.

5. KPI ها را برای بازاریابی آنلاین و آفلاین پیوند دهید

شرکت ها باید تصمیمات بزرگی در مورد بودجه ، سرمایه گذاری و استراتژی بازاریابی خود بگیرند که همه اینها باید بالاترین میزان بازگشت سرمایه را تضمین کنند. با انتخاب تنها بررسی عملیات آنلاین و حذف راه های آفلاین ، دستیابی به اهداف بازاریابی شما بسیار دشوارتر خواهد بود

شرکتهای بیشتری در حال پی بردن به ارزش همسان سازی KPI خود برای بازاریابی آنلاین و آفلاین هستند ، با مطالعاتی که نشان می دهد:

  • 47٪ از شرکتها اکنون با استفاده از بازاریابی آفلاین خود باعث افزایش بازدید و تعامل آنلاین می شوند
  • برعکس ، 68٪ شرکت ها از بازاریابی آنلاین خود برای ایجاد وفاداری به نام تجاری استفاده می کنند - هدف سنتی بازاریابی آفلاین
  • 65٪ شرکتها برای تشویق به مشارکت آفلاین از فعالیتهای بازاریابی آنلاین استفاده می کنند

اگرچه تیم های تجارت الکترونیکی و کارکنان فروشگاه به عنوان واحدهای جداگانه کار می کنند ، شرکت ها می توانند ابتکارات فروش و بازاریابی خود را به گونه ای تنظیم کنند که همه و همه در جهت رسیدن به اهداف یکسان باشند.

6. با کمپین خود انعطاف پذیر باشید

تعیین بهترین کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن یا مهمترین KPI برای تعیین موفقیت هر کمپین بازاریابی همیشه آسان نیست .

در چشم انداز دیجیتال ، وضعیت خرده فروشی به طور چشمگیری در حال تغییر است ، که هم بر بازاریابی آنلاین و هم آفلاین تأثیر می گذارد.

بسیاری از عوامل تغییر می کنند ، از جمله:

  • مشتریان و خواسته های آنها
  • مهارت و تجربه شرکت
  • قابلیت های عملکرد
  • رقبا و استراتژی های آنها
  • دانش ما از شرکتهای خودمان

در نتیجه ، تنظیم و فراموش کردن KPI غیرممکن است. چیزی به عنوان یک مجموعه کامل وجود ندارد.

وقتی شرکت ها می خواهند کمپین آنلاین و آفلاین خود را بهینه کنند ، مهم است که این مسئله را در نظر بگیریم و فکر کنیم که کدام KPI تغییر یا بازنشسته می شود.

7. سئو آفلاین و آنلاین ایجاد کنید

برای بسیاری از شرکت ها ، سئو آفلاین تا حدودی یک معما است. بسیاری اعتقاد دارند که هیچ تاثیری در عملکرد آنلاین شما ندارد ، بی توجهی به SEO را انجام می دهند.

وقتی مشتری ها از طریق جستجوی ارگانیک یک شرکت را پیدا می کنند ، مشخص است که سئو آنلاین به خوبی کار می کند. این به معنای انتظارات بیشتر برای تعاملات آفلاین است زیرا مصرف کنندگان با اعتماد به نفس بر اساس بررسی کاربران ، اثبات اجتماعی و حضور آنلاین خوب به فروشگاه های فیزیکی نزدیک می شوند.

همانطور که سئو باید به مردم و نه ماشین آلات بازاریابی شود ، شرکت ها نیز باید اطمینان حاصل کنند که خدمات آفلاین آنها مشتری محور است. این باید SEO آنلاین شما را منعکس کند ، با توجه به ارزش و ارتباطاتی که بازاریابی آنلاین شما ایجاد کرده است.

همسویی کلید موفقیت است

تخفیف تأثیر فعالیت های آفلاین بر عملکرد آنلاین آسان است. با توجه به اینکه تحول دیجیتال برای بسیاری از مشاغل مورد توجه اصلی قرار گرفته است ، قابل درک است که بسیاری از شرکت ها تمرکز زیادی بر بازاریابی آنلاین را انتخاب کرده اند.

با این وجود ، علی رغم تلاش برای دیجیتالی شدن ، شرکت ها باید به یاد داشته باشند که هنوز هم به انسان ها می فروشند. مردم به ایجاد ارتباط با مارک ها اهمیت می دهند و به دنبال تجربیات لذت بخش هستند. در بسیاری از موارد ، این بدان معنی است که برای انجام خرید خود به فروشگاه های فیزیکی مراجعه می کنید.

بازاریاب ها باید به دنبال روش هایی باشند که کانال های آنلاین و آفلاین آنها بتوانند مکمل یکدیگر باشند تا کمپین های بازاریابی آنها همسو باشد. با استفاده از فناوری جدید مانند بینش داده ها ، برنامه های فروشگاه و چراغ های راهنما ، شرکت ها می توانند تلاش های شخصی سازی را افزایش دهند و با پایگاه مشتری خود به صورت آفلاین ارتباط برقرار کنند.

آنها همچنین می توانند از شیوع کاربران تلفن همراه استفاده کرده و در ارضای تمایل فراگیر برای خدمات سریعتر و بهتر کار کنند.

شرکتهایی که بر اساس اصول سنتی بنا شده و رویکرد مشتری مداری را در پیش می گیرند ، قادر به ایجاد شهرت قوی تری چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین هستند که باعث ایجاد وفاداری مشتری می شود و این امر برای موفقیت بیشتر کمپین بازاریابی آنها ضروری است.

تظرات ارسال شده