دیجیتال مارکتینگ

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

دنیای کار در حال تغییر است. طبق مجمع جهانی اقتصاد ، 65٪ از كودكانی كه امروز وارد دبستان می شوند در مشاغلی كه هنوز وجود ندارند استخدام خواهند شد.

در عین حال بسیاری از مشاغل موجود امروزه توسط هوش مصنوعی در آینده خودکار می شوند. مک کینزی گلوبال پیش بینی می کند که تقریبا نیمی از فعالیت های محل کار در آینده می تواند خودکار باشد.

بنابراین چگونه مربیان می توانند دانش آموزان را برای کارهایی که هنوز وجود ندارند به جای تجهیز آنها به مهارت هایی که ممکن است به زودی منسوخ شوند ، آماده کنند؟

این ممکن است کاری غیرممکن به نظر برسد که بتوانید به یک کارمند آموزشی که قبلاً بیش از حد پرکار بوده و اغلب دارای کمبود نیرو هستند ، اضافه کنید.

با این حال ، با برنامه ریزی استراتژیک ، مutesسسات آموزشی می توانند اطمینان حاصل کنند که اساتید ، کارمندان و دانشجویان آنها قادر به سازگاری با موارد بعدی و همچنین موارد بعدی هستند.

دنیای کار در حال تغییر است. طبق مجمع جهانی اقتصاد ، 65٪ از كودكانی كه امروز وارد دبستان می شوند در مشاغلی كه هنوز وجود ندارند استخدام خواهند شد.

در عین حال بسیاری از مشاغل موجود امروزه توسط هوش مصنوعی در آینده خودکار می شوند. مک کینزی گلوبال پیش بینی می کند که تقریبا نیمی از فعالیت های محل کار در آینده می تواند خودکار باشد.

بنابراین چگونه مربیان می توانند دانش آموزان را برای کارهایی که هنوز وجود ندارند به جای تجهیز آنها به مهارت هایی که ممکن است به زودی منسوخ شوند ، آماده کنند؟

این ممکن است کاری غیرممکن به نظر برسد که بتوانید به یک کارمند آموزشی که قبلاً بیش از حد پرکار بوده و اغلب دارای کمبود نیرو هستند ، اضافه کنید.

با این حال ، با برنامه ریزی استراتژیک ، مutesسسات آموزشی می توانند اطمینان حاصل کنند که اساتید ، کارمندان و دانشجویان آنها قادر به سازگاری با موارد بعدی و همچنین موارد بعدی هستند.

1) روی مهارتهای نرم تمرکز کنید

قرار است حل مسئله پیچیده مهمترین مهارت شغلی در سال 2020 باشد. در حقیقت ، بیشتر مهارتهای اساسی پیش بینی شده مربوط به مهارتهای توسعه یافته از طریق یادگیری اجتماعی و عاطفی است.

تشویق دانش آموزان برای هدایت خود و مسئولیت یادگیری خود از طریق مطالعه و همکاری فردی می تواند به آنها در پرورش این مهارتهای کلیدی کمک کند. علاوه بر این ، تشویق تفکر جانبی و خود-جهت دهی به دانش آموزان کمک می کند تا در حل مساله مهارت پیدا کنند.

در حالی که برنامه های درسی موضوعی ممکن است آزادی عمل برخی از مربیان را در حال حاضر محدود کند ، اما با نزدیک شدن به موضوعات از زاویه ای متفاوت یا غیر منتظره ، مربیان می توانند به دانش آموزان اجازه دهند مهارت های جدیدی کسب کنند.

برخی از مدارس ابتدایی و دبیرستان در کانادا و سراسر جهان در حال اجرای آزمایشی پروژه های "ساعت نبوغ" هستند که در آن دانش آموزان تشویق می شوند در موضوعات مورد علاقه خود از یک ساعت در هر هفته تا حداکثر 20٪ از روز مدرسه خود کار کنند.

این برنامه از روشی که شرکت های فناوری ، مانند Google ، کارمندان را ترغیب به کار در مناطقی می کند که خارج از حجم کار معمول آنها اما در ساعات کارشان است ، تقلید می کند. از دانش آموزان برای توسعه رویکردها و ایده های جدید به تنهایی پشتیبانی می شود که به آنها مالکیت و مسئولیت یادگیری را می دهد.

این برنامه با به نمایش گذاشتن دانش آموزان پروژه های خود به همتایان خود و جامعه مدرسه ای به اوج خود می رسد. برنامه هایی مانند این به توسعه مهارت های کارآفرینی ، یافتن راه حل برای مشکلات خود و مطالعه عمیق تر مناطق مورد علاقه آنها کمک می کند.

شاید به همان اندازه که برای معلمان مهم است ، عشق طبیعی به یادگیری را که کودکان با آن متولد می شوند نیز پرورش دهد اما متأسفانه ممکن است گاهی اوقات تحصیلات باعث تضعیف شود.

پیشنهاد 1

2) علوم انسانی همچنان مرتبط خواهد بود

یک شوخی محبوب دانشگاهیان علوم انسانی وجود دارد که می گوید: "علم می تواند به شما بگوید که چگونه یک tyrannosaurus rex را کلون کنید ، علوم انسانی می تواند به شما بگوید که چرا این ایده بدی است". با وجود رقابت بازیگوش طولانی مدت بین این دو رشته ، موضوعات هنر و علوم انسانی همچنان در کنار موضوعات STEM جایگاهی دارند.

فارغ از اینکه محیط های کاری آینده با فناوری و AI پشتیبانی می کنند ، محلی برای متفکران ، خالقان و دست اندرکاران هنر و علوم انسانی مستقل وجود خواهد داشت.

در واقع ، ممکن است بیش از هر زمان دیگری تقاضا داشته باشند. مدیر سابق مهندسی گوگل ، دامون هوروویتز ، دکترای فلسفه دارد و عنوان شغلی دوم را در گوگل از "فیلسوف داخلی" داشت.

اگرچه دانش آموزان را به یادگیری کدنویسی ، درک آمار و الگوریتم ها تشویق می کند ، به این معنی است که آنها می توانند برنامه نویس باشند ، بدون اینکه درکی از تأثیر تصمیمات آنها در جامعه داشته باشند ، اما می توانند عواقب منفی پیش بینی نشده ای داشته باشند.

حتی اگر (یا چه موقع) محل کار آینده توسط هوش مصنوعی و ماشین آلات اداره شود ، این ماشین ها توسط انسان برنامه ریزی می شوند. بدون توسعه مهارت های تفکر انتقادی برای ارزیابی تأثیرات عملکرد هوش مصنوعی بر جهان پیرامون ، پیامدهای منفی ناخواسته ای ممکن است رخ دهد.

در حال حاضر مبتکران فناوری در حال درک این هستند که همان تعصبات ناخودآگاه انسان ها در برخی از فناوری ها مانند تشخیص خودکار تصویر نیز وجود دارد.

پیشنهاد 2

3) معلمان را به ابتکار عمل تشویق کنید

بعد از والدین ، معلمان معمولاً تأثیرگذارترین بزرگسالان در زندگی کودکان هستند. معلمانی که امسال کار خود را شروع می کنند ، می توانند تا سال 2050 همچنان در حال تدریس و تأثیرگذاری بر کودکان باشند.

آن لونی ، رئیس آموزش در دانشگاه شهر دوبلین (DCU) معتقد است که معلمان تازه صلاحیت دار نباید از دانشجو بودن به آموزش بدون تجربه زیاد در محل کار خارج از امکانات آموزشی برسند.

به همین دلیل ، DCU برنامه ای را ایجاد کرده است که دانش آموزان معلمان را در تابستان قبل از شروع اولین شغل تدریس خود در سازمان هایی مانند غیر انتفاعی ، شرکت های فناوری و بخش خصوصی به دست می آورند.

ایده این است که با قرار دادن آنها در معرض تجارب مختلف ، مربیان دورتر و خلاق تری ایجاد کنید. اگرچه در مراحل اولیه نتایج "بسیار مثبت" بوده و به احتمال زیاد سایر موسسات نیز برنامه های مشابهی را توسعه می دهند كه به گفته لونی ، معلمان را " نوآوران ، ماجراجویان و جویندگان " تربیت می كند .

4) سواد دیجیتال را تشویق کنید

دانش آموزان امروزی بومی دیجیتال هستند و در بعضی موارد راحت تر از معلمان خود را با فناوری های جدید سازگار می کنند.

در سراسر قاره ها و صنایع ، مهارت های دیجیتالی در اکثر نقش ها مورد نیاز است و شرکت ها می خواهند فارغ التحصیلانی را که از فن آوری ها و سیستم عامل های دیجیتال دانش دارند استخدام کنند. با این حال ، با وجود همه گیر بودن تلفن های هوشمند ، همه دانش آموزان به خارج از کلاس به فن آوری دسترسی نخواهند داشت.

برای ایجاد مهارت در رابطه با استفاده از ابزارهای دیجیتال ، برای ایجاد تمایز بین منابع معتبر اینترنتی ، ارزیابی خطرات در به اشتراک گذاشتن اطلاعات بصورت آنلاین و توسعه آنچه یک مربی " شهروندی دیجیتال قوی " می نامد ، دانش آموزان باید مورد حمایت قرار گیرند .

بسیاری از ابزارهای تشویق به سواد دیجیتالی می توانند در برنامه های درسی موجود یا به عنوان بخشی از پروژه های Genius Hour گنجانده شوند. مهارت های سواد دیجیتال را می توان با توسعه مهارت های نرم مانند تفکر انتقادی و مهارت های عددی نیز جفت کرد.

5) از فن آوری های جدید و نوظهور استفاده کنید

منابع آموزشی برای پشتیبانی از آموزش سواد دیجیتال و استفاده از فناوری در بسیاری از شرکتهای فناوری و اینترنتی از جمله مایکروسافت و گوگل در دسترس است . مدارس کمبود منابع ممکن است بتوانند برای حمایت مالی از فناوری از طریق برخی از سازمان های طرح مسئولیت اجتماعی شرکت ها ، به حمایت مالی دسترسی پیدا کنند.

ابتکار DreamSpace مایکروسافت به دانشجویان دوره ابتدایی و متوسطه تجربه عملی با فناوری و ابزارهای یادگیری تعاملی مانند واقعیت مجازی را می دهد و آنها را تشویق می کند که تصور کنند جهان در آینده چگونه خواهد بود.

جالب توجه است ، و نه تصادفی ، هدف آن توسعه خلاقیت و حل مسئله است - مهارت های نرم مورد تقاضا در نیروی کار آینده. باید به دانش آموزان فرصت داده شود ببینند که چگونه فناوری می تواند در دنیای "واقعی" اعمال شود و چه تأثیراتی می تواند داشته باشد.

به عنوان مثال ، تس پوزنر ، مدیر اجرایی AI4All توصیه می کند که تمرکز خود را بر روی مشکلات انسانی و اجتماعی و اینکه چگونه فناوری و هوش مصنوعی می تواند بر آنها تأثیر بگذارد ، حفظ کنید. وی معتقد است از دانشجویان خواسته می شود تا تأثیرات آینده مانند اتومبیل های خودران بر جمعیت پیر را در نظر بگیرند.

طرح این نوع سالات به دانش آموزان امکان می دهد تا در آینده فناوری را بخشی از زندگی روزمره بدانند.

6) انعطاف پذیری را توسعه دهید

مدت ها پیش در کلاس های درس ، تأکید بر "سه R - خواندن ، نوشتن و حساب" بود.

امروزه ماده R دیگری به عنوان عنصری اساسی در آموزش جوانان - ایجاد مقاومت ، دیده می شود. تجهیز دانش آموزان به نگرش انعطاف پذیر به این معنی است که آنها نسبت به تغییر با یک ذهنیت رشد واکنش نشان می دهند ، نه اینکه ترس از تغییراتی داشته باشند که اعتماد به نفس لازم را برای سازگاری با شرایط جدید داشته باشند.

به گفته مایکل چوی ، شریک ، موسسه جهانی مک کینزی "جوانان امروز را برای دنیایی از عدم اطمینان مداوم آماده می کند". بخشی از توسعه تاب آوری داشتن نگرش مثبت نسبت به عدم موفقیت است ، چیزی که با مدل های سنتی آموزش مبتنی بر امتحان مغایرت دارد.

خوشبختانه امروزه مربیان از تمرکز در گرفتن پاسخ درست بار اول ، به حمایت بیشتر برای بررسی نحوه دستیابی دانش آموزان به راه حل ها و پرسش هایشان برای رسیدن به آنجا ، ادامه داده اند. در دنیای سرمایه گذاری خطرپذیر ، کارآفرینانی که در گذشته با شکست روبرو شده اند ، به عنوان تجربه کسب شده یاد می گیرند.

در حالی که قبلا مرگ و مالیات تنها قطعیت زندگی بود ، امروز احتمالاً عدم قطعیت باید به لیست اضافه شود. دانشجویان و کارکنانی که از انعطاف پذیری و سازگاری برخوردار هستند ، نسبت به همتایان کمتر مقاوم خود مزایایی دارند.

"دادن مهارت هایی به دانشجویان که بتوانند آنها را به نیروی کار منتقل کنند ، ایده جذابی است که دستیابی به آن دشوار است" - آنسلی اریکسون ، کالج معلمان ، دانشگاه کلمبیا.

دشوار است ، اما شاید غیرممکن نباشد.

همانطور که معلمان ممکن است به دانش آموزان خود بگویند ، موارد دشوار اغلب ارزش تلاش را دارند. تدریس همیشه یکی از چالش برانگیزترین و برآورده کننده ترین حرفه ها بوده و خواهد بود. مانند سایر محل های کار ، کلاس نیز نسبت به مدل سنتی گذشته تغییر کرده است.

به جای ترس از تغییرات آینده ، با حمایت و تشویق مربیان می توانند روش های ابتکاری جدیدی را برای جذب دانش آموزان ایجاد کنند. از بسیاری جهات ، مهارتهایی که مورد تقاضا خواهد بود ، مهارتهایی هستند که معلمان همیشه بر پیشرفت آنها در دانش آموزان ، مهارتهای نرم حل مسئله ، تاب آوری و در نظر گرفتن تأثیر آنها در دنیای خارج از کلاس هنگام ورود به نیروی کار ، تأکید کرده اند.

فن آوری و مهارت های دیجیتالی این فرصت را به معلمان و دانش آموزان می دهند تا این مهارت ها را توسعه دهند و آنها را به روش های جدید و مهیج به کار بگیرند. با کمی برنامه ریزی و تفکر ، معلمان می توانند اطمینان حاصل کنند که دانش آموزان از کلاس های درس خود به عنوان انسان رشد می کنند و نه فقط به عنوان کارگران بالقوه.

تظرات ارسال شده