دیجیتال مارکتینگ

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

سئو فنی یک گام بسیار مهم در کل فرایند سئو است. اگر در سئوی فنی شما مشکلی وجود داشته باشد ، احتمالاً تلاشهای SEO شما نتایج مورد انتظار را ایجاد نمی کند.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که شما می دانید SEO فنی چیست و چگونه می توانید آن را به درستی درک کنید بسیار مهم است.

خبر خوب این است که بعد از انجام یک بررسی فنی SEO از وب سایت خود و رفع هرگونه مشکلات احتمالی ، مجبور نخواهید شد دوباره با آن مقابله کنید.

در این پست خواهید آموخت که SEO فنی چیست ، بهترین راهکارها برای دنبال کردن و نحوه انجام ممیزی فنی وب سایت شما با استفاده از لیست چک فنی SEO ما چیست.

سئو فنی یک گام بسیار مهم در کل فرایند سئو است. اگر در سئوی فنی شما مشکلی وجود داشته باشد ، احتمالاً تلاشهای SEO شما نتایج مورد انتظار را ایجاد نمی کند.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که شما می دانید SEO فنی چیست و چگونه می توانید آن را به درستی درک کنید بسیار مهم است.

خبر خوب این است که بعد از انجام یک بررسی فنی SEO از وب سایت خود و رفع هرگونه مشکلات احتمالی ، مجبور نخواهید شد دوباره با آن مقابله کنید.

در این پست خواهید آموخت که SEO فنی چیست ، بهترین راهکارها برای دنبال کردن و نحوه انجام ممیزی فنی وب سایت شما با استفاده از لیست چک فنی SEO ما چیست.

  • سئو فنی چیست؟
  • بهترین تکنیک های SEO
  • چک لیست SEO فنی

سئو فنی چیست؟

سئو فنی به فرایند بهینه سازی وب سایت شما برای مرحله خزیدن و نمایه سازی اشاره دارد. با استفاده از سئو فنی ، می توانید بدون هیچ مشکلی به موتورهای جستجوگر دسترسی ، خزیدن ، تفسیر و فهرست بندی وب سایت خود کمک کنید.

"فنی" نامیده می شود زیرا هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت و یا تبلیغ وب سایت ندارد. هدف اصلی SEO فنی بهینه سازی زیرساخت های یک وب سایت است.

برای درک اینکه معنای واقعی SEO فنی چیست ، اجازه دهید با برخی اصطلاحات اساسی شروع کنیم.

دوره کامل جستجوگرها

سئو چیست؟

اول ، بیایید یادآوری کنیم که SEO چیست؟ ساده ترین تعریف این است که SEO فرایند بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو است.

بهینه سازی در زمینه سئو به معنای:

  • اطمینان از اینکه موتورهای جستجو بدون هیچ مشکلی می توانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و نمایه سازی کنند
  • داشتن محتوای باکیفیت و متناسب با قصد جستجوگر
  • دادن موتورهای جستجوگر سیگنالهای مناسب را برای فهم ساختار وب سایت شما خزنده می کند
  • به عنکبوتهای موتور جستجو کمک می کند تا معنی (زمینه) محتوای شما را بفهمند.
  • ارائه دلایل الگوریتم های موتور جستجو برای اعتماد به وب سایت شما و رتبه بالاتر از سایر وب سایت ها.

هنگامی که همه موارد فوق را به درستی انجام دادید ، وب سایت شما SEO دوستانه و نامزد حضور در SERPS برای بسیاری از جستجوها (مربوط به مطالب شما) خواهد بود.

چگونه SEO را شروع می کنید؟

اگر مقاله قبلی من در مورد نحوه کار موتورهای جستجو را خوانده اید ، باید بدانید که اولین قدم که موتورهای جستجو مدتها قبل از پاسخ دادن به یک جستجوی جستجو برداشته اند ، روند خزیدن و نمایه سازی است.

در طی این فرآیند ، موتورهای جستجو به دنبال صفحات وب عمومی هستند تا بتوانند به فهرست خود اضافه کنند.

آنها این صفحات را در پایگاه داده خود کشف ، خواندن و سازماندهی می کنند تا بعداً توسط الگوریتم های خود به آنها دسترسی پیدا کنند تا پاسخ های دقیقی به نمایش داده شدگان توسط کاربران وارد کنند.

برای به دست آوردن کل تصویر ، به نمودار زیر نگاه کنید که ستون سه اصلی سئو را نشان می دهد: SEO فنی ، SEO در صفحه و سئو خارج از صفحه.

SEO On-Page به محتوا مربوط می شود و اینکه چگونه می توانید آن را با آنچه کاربر جستجو می کند و SEO خارج از صفحه (همچنین به عنوان لینک سازی شناخته می شود) بیشتر مرتبط کنید ، فرایند گرفتن ذکر (پیوندها) از وب سایت های دیگر برای افزایش اعتماد است در طی مراحل رتبه بندی

SEO و SEO فنی
SEO و SEO فنی

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید ، هیچ مرز مشخصی بین سئو فنی ، درون صفحه ای و خارج از صفحه وجود ندارد زیرا همه آنها باید برای یک وب سایت کاملاً بهینه همکاری کنند.

بهترین تکنیک های SEO

اکنون که مشخص است SEO تکنیکی چیست ، بیایید ببینیم بهترین روشها برای دنبال کردن چیست. می توانید از لیست زیر برای انجام حسابرسی فنی SEO خود استفاده کنید.

  • دامنه ترجیحی را مشخص کنید
  • Robots.txt را بهینه کنید
  • ساختار URL خود را بهینه کنید
  • پیمایش و ساختار سایت
  • منوهای Breadcrumb
  • نشانه گذاری داده های ساخت یافته را پیاده سازی کنید
  • URL های متعارف
  • صفحه 404 را بهینه کنید
  • بهینه سازی نقشه سایت XML
  • SSL و HTTPS
  • سرعت وب سایت
  • دوستی با موبایل
  • صفحات موبایل شتاب (AMP)
  • صفحات وب و صفحه چند زبانه
  • سایت خود را با ابزارهای وب مستر ثبت کنید

دامنه ترجیحی را مشخص کنید

هنگام راه اندازی وب سایت یا وبلاگ خود ، باید دامنه مورد نظر خود را مشخص کنید. با این کار شما به موتورهای جستجو دستور می دهید که دامنه مورد نظر خود را در طول مدت وب سایت خود استفاده کنید.

بیایید ببینیم که چرا شما باید این کار را انجام دهید.

یک وب سایت به طور پیش فرض با www و بدون www در مقابل نام دامنه قابل دسترسی است.

به عنوان مثال ، اگر دامنه شما example.com است ، به وب سایت شما توسط http://www.example.com و http://example.com (یعنی بدون www) قابل دسترسی است.

اگرچه این مسئله برای کاربران مناسب است ، برای موتورهای جستجو گیج کننده است زیرا آنها این دو وب سایت مختلف را در نظر می گیرند.

این بدان معناست که ممکن است با مشکلات نمایه سازی ، مشکلات تکراری در محتوا و از بین رفتن رتبه صفحه روبرو شوید.

برای حل این مشکل ، شما باید دامنه مورد نظر خود را تنظیم کرده و موتورهای جستجو را در مورد انتخاب خود مطلع کنید.

www یا نه www؟

یکی از سؤالاتی که بسیاری از افراد دارند این است که آیا می توان از www در مقابل دامنه خود استفاده کرد یا با نسخه غیر www همراه بود.

هیچ فایده سئو برای انتخاب یک قالب نسبت به دیگری ندارد ، این موضوع ترجیح شخصی است .

من ترجیح می دهم که www را در مقابل دامنه های من داشته باشم زیرا به نظر من طبیعی تر است اما اگر تصمیم بگیرید که با نسخه http بروید ، هیچ مشکلی نیست .

نکته مهم این است که موتورهای جستجو را درمورد تصمیم خود آگاه سازید و در طول مدت وب سایت خود سازگار باشید.

در صورت تغییر نظر ، می توانید از 301 تغییر مسیر برای جابجایی بین قالب های مختلف استفاده کنید ، اما این توصیه نمی شود زیرا همیشه خطر ایجاد مهاجرت دامنه وجود دارد.

نحوه تنظیم دامنه مورد نظر خود

در گذشته ، تنظیم مشخص کردن دامنه مورد نظر شما در کنسول جستجوی Google موجود بود اما گوگل تصمیم گرفت این گزینه را حذف کند و به URL های متعارف اعتماد کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد URL های کانونی و نحوه استفاده از آنها برای کمک به موتورهای جستجو در درک دامنه مورد نظر خود ، این راهنما را بخوانید .

Robots.txt خود را بهینه کنید

پس از اتمام کار با تنظیم دامنه مورد نظر خود ، مرحله بعدی بررسی و بهینه سازی پرونده robots.txt شماست.

robots.txt چیست؟

Robots.txt یک پرونده متنی است که در فهرست اصلی وب سایت شما قرار دارد و به موتورهای جستجو دستورالعمل می دهد که در کدام صفحه از وب سایت شما می توانند خزنده و به فهرست آنها اضافه کنند.

قالب این پرونده بسیار ساده است و در اکثر موارد ، نیازی به تغییر در آن نیست.

نمونه ای از قوانین مجاز در robots.txt
نمونه ای از قوانین مجاز در robots.txt

نکته مهم این است که بررسی و اطمینان حاصل کنید که هیچگونه انسداد کاذب وجود نخواهد داشت که باعث می شود خزندگان موتور جستجو از ایندکس کردن وب سایت شما منصرف شوند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید بخوانید: چگونه بهینه سازی و اعتبارسنجی robots.txt خود را

ساختار URL خود را بهینه کنید

مورد بعدی در لیست ممیزی فنی SEO شما ، تجدید نظر در ساختار URL وب سایت شما است. با ساختار URL منظور ما قالب URL های شماست.

بهترین شیوه های SEO موارد زیر را در مورد URL ها بیان می کند:

  • از حروف کوچک استفاده کنید
  • استفاده کنید - برای جدا کردن کلمات در URL
  • آنها را توصیف کوتاه کنید
  • از استفاده از کاراکترها یا کلمات غیر ضروری خودداری کنید
  • بدون پر کردن کلمات کلیدی از کلمات کلیدی مورد نظر خود در URL استفاده کنید

به طور کلی ، هنگامی که قالب ساختار پیوند ثابت خود را تعریف می کنید ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که URL های خود را هنگام انتشار محتوای جدید بهینه کنید.

اگر از WordPress به عنوان CMS استفاده می کنید ، متوجه خواهید شد که هنگام ایجاد یک پست جدید ، وردپرس عنوان پست شما را می گیرد و URL را ایجاد می کند.

به عنوان مثال ، اگر این عنوان پست شما باشد "10 تکنیک برتر SEO جستجو برای مبتدیان" ، URL تولید شده توسط وردپرس http://www.example.com/10-technical-seo-best-practices-for-beginners خواهد بود .

این بد نیست ، اما می توانید کوتاهتر از این http://www.example.com/technical-seo را کوتاه کنید که به خاطر سپردن هدفمندتر و آسان تر است.

دستورالعمل های URL دوستانه برای SEO
دستورالعمل های URL دوستانه برای SEO

همانطور که در مورد دامنه مورد نظر ، اگر تصمیم دارید ساختار پیوند دائمی خود را تغییر دهید می توانید با استفاده از 301 تغییر مسیر تغییر دهید.

اگرچه برای تغییر آدرس های اینترنتی نکات موجود توصیه نمی شود ، در این کار ارزش کمی وجود دارد ، اما می توانید بهترین کارها را برای پست های جدید خود دنبال کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نمونه ها ، می توانید بخوانید: URL دوستانه SEO چیست

پیمایش و ساختار وب سایت

ساختار وب سایت به دلایل زیادی عامل سئو بسیار مهمی است.

کاربران به احتمال زیاد دیگر در وب سایت می مانند و سریعتر می یابند که چه چیزی می خواهند و موتورهای جستجو می توانند وب سایت را راحت تر درک و نمایه سازی کنند.

یک اشتباه بزرگ که بسیاری از وب مسترها مرتکب می شوند این است که در تلاش برای بهینه سازی وب سایت های خود برای تبدیل ، آنها ناوبری و ساختار سایت را فراموش می کنند و در نهایت به SEO خود آسیب می رسانند.

مثال بارز این است که صفحات بایگانی خود را از کاربران پنهان کنید و کلیه محتوا را در یک دسته واحد قرار دهید.

در گذشته تصور می شد كه صفحات بایگانی یا صفحات چند دسته می توانند به SEO شما آسیب برساند اما این یك روش بد SEO است .

Google هنگام ارزیابی یک صفحه خاص ، ساختار کلی یک وب سایت را در نظر گرفته و این چیزی است که نباید از آن غافل شد.

البته اگر می خواهید هر فایده ای داشته باشید باید صفحات دسته بندی شما بهینه شود .

علاوه بر این ، همانطور که توسط گوگل بیان شده است (به تصویر زیر از دستورالعمل های آنها مراجعه کنید ) ، یک ساختار مناسب به مدیران وب کمک می کند تا محتوای مهم یک وب سایت را به Google یادآوری کنند ، اتفاقی که به بالا بردن رتبه های بالاتر در صفحات واقعاً مهم کمک می کند. .

دستورالعمل های ساختار وب سایت
دستورالعمل های ساختار وب سایت

برای کسب اطلاعات بیشتر و بهترین کارها در مورد ناوبری و ساختار سایت بخوانید: چگونه ساختار سایت خود را جستجو کنید

دنباله Breadcrumb - Amazon
دنباله Breadcrumb - Amazon

منوی نان مجموعه ای از پیوندها در بالا یا پایین یک صفحه است که به کاربران امکان می دهد به صفحه قبلی (معمولاً صفحه دسته) یا به صفحه اصلی یک وب سایت حرکت کنند.

یک منوی breadcrumb به دو هدف اصلی خدمت می کند: این کمک می کند تا کاربران به راحتی و بدون نیاز به فشار دادن دکمه برگشت در مرورگرهای خود ، به راحتی در وب سایت حرکت کنند و یک نکته دیگر به موتورهای جستجو درباره ساختار یک وب سایت می دهد.

Breadcrumbs به عنوان عنصر سئو در راهنمایهای مختلف جستجوگرها ذکر شده است زیرا توسط گوگل بسیار توصیه می شود.

اگر از قبل خرده نان ها را فعال نمی کنید ، اطمینان حاصل کنید که آنها در وب سایت شما فعال شده اند و از طرحواره مناسب برخوردار هستند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: Breadcrumbs و SEO

مارک ساخت داده های داده شده و سئو

جستجوی ساختار یافته در تاریخ Google
داده های ساخت یافته حضور وب سایت شما در SERPS را تقویت می کند

داده های ساخت یافته در چند سال گذشته اهمیت بیشتری پیدا می کنند زیرا در نتایج جستجو به شدت توسط Google استفاده می شود.

داده های ساختاری چیست؟

به زبان ساده ، داده های ساختاری كدی هستند كه می توانید به صفحات وب خود اضافه كنید كه برای خزنده های موتور جستجو قابل مشاهده است و به آنها در درک زمینه محتوای شما كمك می كند. این راهی برای توصیف داده های شما به موتورهای جستجو به زبانی است که آنها می توانند درک کنند.

چگونه داده های ساختاری مرتبط با SEO فنی است؟

اگرچه داده های ساختاری مربوط به محتوای یک وب سایت است ، اما بخشی از سئو فنی است زیرا برای بدست آوردن آن باید کد را به وب سایت خود اضافه کنید. معمولاً تعریف ساختار داده را یک بار اضافه می کنید و دیگر نیازی به انجام کاری در مورد آن نیست.

به عنوان مثال ، در مورد خرده نان ها ، باید داده های ساختاری خود را یك بار پیكربندی كنید و دیگر نیازی به اقدامات دیگر نیست.

در مورد مقاله ها هم همینطور است هنگامی که تعریف داده های ساختاری صحیح را به CMS اضافه می کنید ، به طور خودکار برای محتوای جدید اعمال می شود.

فایده استفاده از داده های ساخت یافته چیست؟

این می تواند به شما در ارائه لیست های خود در SERPS از طریق قطعه های برجسته ، نوشته های نمودار دانش ، و غیره کمک کند و CTR خود را افزایش دهد.

کاربرد داده های ساختاری چیست؟

روش های زیادی وجود دارد که می توانید از داده های ساخت یافته برای توصیف محتوای خود استفاده کنید. محبوب ترین ها عبارتند از: مقالات ، دستور العمل ها ، رویدادها ، ارسال شغل ، مشاغل محلی و موارد دیگر. لیست کامل را می توانید در اینجا مشاهده کنید .

برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی اضافه کردن داده های ساخت یافته به وب سایت خود بخوانید: Schema Markup چیست؟

URL های Canonical خود را بررسی کنید

آدرس اینترنتی متعارف چیست؟
URL متعارف چیست

هر صفحه وب سایت شما باید دارای نشانی اینترنتی متعارف باشد. این با افزودن برچسب در

نوشته ها و صفحات شما تعریف می شود.

URL کانونی چیست؟

این یک روش ساده برای گفتن به کدام نسخه از صفحه است که هنگام نمایه سازی وب سایت شما باید از آن استفاده کند. این مفهوم شبیه به دامنه مورد نظر است که در آن یک صفحه واحد از طریق URL های مختلف قابل دسترسی است.

می توانید از rel = "canonical" هنگام صفحات دارای محتوای مشابه برای اهداف صفحه بندی استفاده کنید و هنگام اضافه کردن محتوا به وب سایت خود از سایر وب سایتها ، از تکرار مطالب جلوگیری نکنید.

به عنوان یک قاعده کلی ، باید یک URL کانونی برای همه صفحات وب سایت خود تعیین کنید.

ساده ترین روش برای بررسی اینکه آیا وب سایت شما URL معمولی را ارائه می دهد ، بازدید از هر یک از صفحات شما ، کلیک بر روی هر نقطه از صفحه و انتخاب VIEW SOURCE است. rel = canonical را جستجو کنید و مقدار را بررسی کنید.

اگر نمی توانید هیچ مرجعی به canonical بیابید ، می توانید برای افزودن خودکار این افزونه از افزونه ای استفاده کنید (اگر در وردپرس هستید می توانید از Yoast SEO استفاده کنید ) یا یک توسعه دهنده استخدام کنید تا تغییرات لازم را در کد خود ایجاد کنید.

مانند سایر عناصر SEO فنی ، وقتی وب سایت خود را تنظیم کنید تا URL متعارف را به درستی به درستی تولید کند ، دیگر لازم نیست کار دیگری انجام دهید.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: URL متعارف چیست؟

صفحه 404 خود را بهینه کنید

یک صفحه 404 وقتی URL که از وب سایت شما وجود ندارد ، برای کاربران نشان داده می شود. شاید صفحه حذف شود ، نشانی اینترنتی تغییر کرده است یا URL را در مرورگرهای خود غلط کرده اند.

بیشتر مضامین مدرن وردپرس به طور پیش فرض 404 صفحه را بهینه کرده اند ، در غیر این صورت می توانید با استفاده از یک افزونه یا ویرایش الگوهای قالب خود ، به راحتی 404 صفحه SEO خود را دوستانه تر کنید.

صفحه 404 بهینه شده چیست؟

یک صفحه 404 بهینه باید:

  • همان ساختارهای وب و منوهای ناوبری را به عنوان وب سایت خود داشته باشید
  • به بازدید کنندگان به زبانی دوستانه بگویید که صفحه مورد نظرشان دیگر در دسترس نیست
  • به آنها گزینه های دیگری بدهید (سایر صفحات مرتبط را پیشنهاد کنید)
  • بازگشت به صفحه قبلی ، صفحه اصلی یا سایر صفحات مهم را آسان کنید

چگونه می توان 404 صفحه خود را بررسی کرد؟

تست نحوه ظاهر صفحه 404 شما بسیار آسان است ، فقط کافی است یک پنجره مرورگر جدید را باز کنید و URL خود را در وب سایت خود تایپ کنید که وجود ندارد. آنچه در مرورگر نشان داده خواهد شد صفحه 404 شماست.

وقت خود را صرف بهینه سازی 404 صفحه خود نکنید ، فقط مطمئن شوید که در صورت یافت نشدن صفحه ، صفحه 404 سفارشی باز می گردد.

نقشه سایت XML خود را بهینه کنید

نمونه نقشه سایت XML
نمونه نقشه سایت XML

یکی از مهمترین عناصر SEO فنی بهینه سازی نقشه سایت XML است.

نقشه سایت XML یک فایل XML است که کلیه صفحات / پست های موجود در وب سایت شما را نشان می دهد. علاوه بر عنوان آنها ، شامل تاریخ منتشر شده و آخرین تاریخ به روز شده نیز می شود.

موتورهای جستجو می توانند در هنگام خزیدن یک وب سایت از نقشه سایت XML به عنوان راهنمای آنها استفاده کنند.

چگونه می توان نقشه سایت XML خود را بهینه کرد؟

بهینه سازی نقشه سایت XML ساده است ، فقط صفحات مهم وب سایت شما را در نقشه سایت خود وارد کنید. در اکثر موارد ، این صفحات ، پست ها و دسته بندی های شما هستند.

در صفحات برچسب نقشه سایت ، صفحات نویسنده یا سایر صفحاتی که به طور خاص هیچ محتوای اصلی ندارند ، درج نکنید.

با انتشار صفحه جدید یا بروزرسانی صفحه ، اطمینان حاصل کنید که نقشه سایت شما به طور خودکار به روز می شود.

برای ارسال نقشه نقشه خود به Google و Bing و استفاده از کنسول جستجوی Google و Bing Webmaster ، از نقشه استفاده کنید .

برای اطلاعات بیشتر این راهنما را بخوانید: چگونه می توان نقشه سایت XML خود را برای حداکثر سئو جستجو کرد .

SSL را اضافه کنید تا وب سایت خود را HTTPS کنید

آخرین روند در اینترنت امنیت است. HTTPS یک سیگنال رتبه بندی شناخته شده و یک روش اضافی برای برقراری اعتماد با کاربران است.

وقتی SSL را روی سرور خود نصب می کنید ، می توانید به وب سایت شما با استفاده از https و نه http دسترسی پیدا کنید. این نشان می دهد که هرگونه اطلاعات منتقل شده بین وب سایت و سرور شما (مانند نام های کاربری ، گذرواژه ها ، داده های شخصی و غیره) رمزگذاری می شود.

در گذشته ، SSL برای وب سایت های تجارت الکترونیک مهم بود اما امروزه هر وب سایتی در اینترنت باید دارای SSL باشد.

اگر SSL را نصب نکرده اید اولین کاری که باید انجام دهید این است که با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید SSL را در حساب کاربری خود فعال کنند و سپس برای فعال کردن SSL در وب سایت خود بدون از دست دادن رتبه بندی خود باید یک روش مهاجرت را دنبال کنید.

اضافه کردن SSL شبیه مهاجرت به یک دامنه جدید است بنابراین باید با احتیاط عمل را دنبال کنید.

راهنمای قبلی من را بخوانید: چگونه وب سایت خود را به https مهاجرت کنید بدون اینکه SEO را برای دستورالعمل های مرحله به مرحله از دست بدهید.

سرعت وب سایت - سریعتر بهتر است

یکی دیگر از علائم رتبه بندی شناخته شده سرعت وب سایت است. گوگل در همه توصیه ها و مطالعات سئو خود اهمیت سرعت را ذکر می کند ، تأیید می کند که وب سایت های سریعتر بهتر از وب سایت های کندتر عمل می کنند.

سرعت وب سایت و نرخ گزاف گویی
سرعت وب سایت و نرخ گزاف گویی

مقابله با سرعت وب سایت یک مسئله فنی است و برای به دست آوردن نتایج خوب نیاز به ایجاد تغییر در وب سایت و زیرساخت های شما دارد.

نقطه شروع شما بررسی سرعت شما با استفاده از سه ابزار است: بینش سرعت صفحه google ، ابزار Pingdom و ابزار سرعت google mobile.

ابزارهای فوق توصیه هایی راجع به آنچه شما باید تغییر دهید برای بهبود سرعت شما توصیه هایی را ارائه می دهد اما همانطور که در بالا گفتم این یک مسئله فنی است و ممکن است برای کمک به شما یک توسعه دهنده استخدام کنید.

به طور کلی ، کاری که می توانید برای سریعتر بارگذاری وب سایت خود انجام دهید ، موارد زیر است:

  • برای استفاده از سیستم عامل 64 بیتی ، سرور خود را ارتقا دهید
  • به PHP 7.2 ارتقا دهید -> این پیشرفت پیشرفت چشمگیری را در مقایسه با PHP 5.2 به شما می دهد.
  • اندازه تصاویر خود را بهینه کنید. ابزاری وجود دارد که به شما کمک می کند این کار را بدون از دست دادن کیفیت انجام دهید.
  • استفاده از افزونه ها را به حداقل برسانید
  • وردپرس و همه افزونه ها را به جدیدترین نسخه ها ارتقا دهید
  • از تم های پیش ساخته سنگین استفاده نکنید. آنها کد زیادی را که لازم نیست اضافه می کنند ، بهتر است روی یک موضوع سفارشی سرمایه گذاری کنید.
  • CSS و JS Files را بهینه سازی و بهینه سازی کنید
  • با استفاده از یک افزونه حافظه پنهان برای ارائه صفحات ذخیره شده به کاربران
  • از اضافه کردن تعداد زیادی اسکریپت در وب سایت خودداری کنید
  • از بارگذاری جاوا اسکریپت ناهمزمان استفاده کنید

اگر در WordPress هستید ، می توانید مقاله قبلی من را نیز بخوانید: چگونه می توان سرعت سایت وردپرس را برای نکات عملی بیشتر افزایش داد .

دوستی با موبایل

داشتن وب سایت دوستدار موبایل اختیاری نیست. احتمالاً بیشتر کاربران شما در موبایل هستند و با معرفی فهرست اول موبایل توسط Google ، در صورت نداشتن وب سایت سریع و دوستانه موبایل ، رتبه بندی شما رنج می برد.

دوستی با موبایل بخشی از سئو فنی است زیرا وقتی یک موضوع دوستانه برای موبایل دارید ، به درستی پیکربندی شده است ، دیگر لازم نیست با این موضوع کنار بیایید.

همچنین این یک کار است که نیاز به دانش فنی در مورد نحوه تنظیم آن دارد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که میزان دوستی وب سایت خود را با استفاده از این ابزار از Google بررسی کنید.

اگر وب سایت شما آزمون را پشت سر نمی گذارد ، کارهای زیادی برای انجام این کار دارید و این باید اولویت اول شما باشد.

حتی اگر این تست را پشت سر بگذارد ، تعدادی از چیزهایی که باید در مورد موبایل و سئو بدانید وجود دارد.

  • وب سایت تلفن همراه شما باید همان محتوای سایت دسک تاپ شما را داشته باشد. با معرفی شاخص موبایل اول ، گوگل وب سایت های موبایل را بر اساس محتوای موبایل خود رتبه بندی و رتبه بندی می کند ، بنابراین هر محتوایی که در دسک تاپ دارید نیز باید روی موبایل (از جمله هر پیوند داخلی یا سایر عناصر موجود در وب سایت دسک تاپ شما) در دسترس باشد. )
  • وب سایت تلفن همراه شما باید کمتر از 6 ثانیه (هنگام آزمایش بر روی 3G) بارگیری شود.
  • طبیعی است که نرخ تبدیل پایین تر در موبایل (در مقایسه با دسک تاپ) داشته باشید ، اما این بدان معنی نیست که شما نباید تا حد ممکن وب سایت موبایل خود را امتحان و بهینه سازی کنید.
  • از استفاده از پنجره های تلفن همراه خودداری کنید
  • وب سایت AMP نیاز به داشتن وب سایت سریع موبایل را جایگزین نمی کند. حتی اگر صفحات موبایل شتاب را در وب سایت خود فعال کرده اید ، هنوز هم باید یک وب سایت دوستانه و سریع موبایل داشته باشید. فهرست موبایل اول صفحات AMP را به عنوان جایگزینی برای صفحات سازگار با موبایل در نظر نمی گیرد.

اگر از قبل وب سایت پاسخگو دارید ، احتمالاً دیگر نیازی به نگرانی در مورد شاخص موبایل ندارید اما اگر یک وب سایت موبایل جداگانه در یک زیر دامنه یا پوشه دارید ، مطمئن شوید که دارای همان محتوای شما باشد وب سایت دسک تاپ

صفحات موبایل شتاب (AMP) را در نظر بگیرید

صفحات Mobile Accelerated یک مفهوم نسبتاً جدید است که توسط Google در تلاش برای سریعتر کردن وب سایت تلفن همراه معرفی شده است.

به زبان ساده ، با AMP شما یک نسخه از وب سایت خود را با استفاده از AMP HTML ارائه می دهید که یک نسخه کاهش یافته از HTML معمولی است.

هنگامی که صفحات AMP را برای وب سایت خود ایجاد می کنید ، این موارد از طریق حافظه نهان مخصوص Google که سریعتر (تقریبا فوراً) از صفحات سازگار با موبایل بارگیری می شوند ، در اختیار کاربران قرار می گیرند.

صفحات AMP فقط از طریق نتایج Google Mobile یا از طریق سایر ارائه دهندگان AMP مانند توییتر قابل دسترسی هستند.

بحث دراز در جامعه SEO در مورد اینکه آیا شما باید صفحات AMP را انتخاب کنید ، وجود دارد یا از مزایا و مضرات استفاده از این روش استفاده می کنید.

مهمترین جوانب مثبت و منفی AMP عبارتند از:

جوانب AMP

  • صفحات موبایل خود را سریعتر کنید
  • به طور بالقوه CTR شما را افزایش می دهد (از طرف کاربران تلفن همراه)

منفی AMP

  • اجرای آسان نیست. حتی در وردپرس فعال کردن افزونه AMP کافی نیست
  • شما نمی توانید از صفحات AMP برای اهداف بازاریابی ایمیل استفاده کنید
  • برای ایجاد یک وب سایت مناسب AMP باید یک توسعه دهنده استخدام کنید
  • تجزیه و تحلیل ها و گزارشات شما گیج کننده خواهد بود زیرا باید گزارش ها را از دو وب سایت مختلف (وب سایت عادی و وب سایت AMP) خود حفظ و در نظر بگیرید.

در حال حاضر ، گوگل اظهار می دارد که هیچ مزیتی برای استفاده از AMP (به غیر از سرعت) وجود ندارد ، اما این ممکن است در آینده تغییر کند.

اگر تصمیم دارید که پشتیبانی AMP را به وب سایت خود اضافه کنید ، می توانید راهنمای قبلی من را بخوانید: نحوه تنظیم AMP در وردپرس

مباحث پیشرفته SEO (صفحات وب و صفحه های چند زبانه)

دو مورد آخر در لیست حسابرسی SEO شما در وب سایتهای صفحه بندی و چند زبانه است.

آنها هر دو وظیفه بسیار فنی دارند و شما فقط باید در صورت درخواست به وب سایت خود با آنها مقابله کنید.

صفحه

صفحه بندی هنگامی استفاده می شود که می خواهید یک صفحه طولانی را در چندین صفحه کوتاه تر و در هنگام فعال کردن صفحه بندی در صفحات دسته بندی خود قرار دهید.

برای جلوگیری از کپی کردن مسائل مربوط به محتوا و ادغام پیوندها و رتبه صفحه به صفحه اصلی خود ، می توانید از لینک های rel = "next" و rel = "prev" استفاده کنید تا به موتورهای جستجو بگویید که صفحات بعدی ادامه صفحه اصلی هستند.

وقتی Google پیوندهای rel = "next" و rel = "prev" را در کد پیدا می کند ، می فهمد صفحه اصلی کدام یک است و از آن برای اهداف نمایه سازی استفاده می کند.

اگر صفحه بندی را در وب سایت خود فعال کرده اید ، این راهنمای Google را بخوانید .

وب سایت های چند زبانه

اگر بیش از یک زبان در وب سایت خود دارید ، برای استفاده اطلاعات بیشتر در مورد ساختار و محتوای سایت خود ، باید از ویژگی hreflang استفاده کنید .

این به آنها کمک می کند تا محتوای صحیح را در اختیار کاربران قرار دهند (یعنی نشان دادن محتوای افراد سوئدی به زبان سوئدی) و همچنین به شما کمک می کند تا با اجتناب از تکراری مطالب و فهرست بندی از مسائل ، سئوی خود را بهینه کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اداره وب سایت های چند زبانه ، این راهنما را بخوانید .

ابزارهای وب مستر

کنسول جستجوی Google
کنسول جستجوی Google

برای انجام مهمترین کارهای فنی SEO ، به کمک ابزارهای وب مستر نیاز دارید. ابزارهای وب مستر توسط موتورهای جستجو تهیه شده و می توان از آنها برای بهینه سازی وب سایت برای SEO فنی استفاده کرد.

کاملترین مجموعه ابزار کنسول جستجوی Google است که توسط Google تهیه شده است.

با کنسول جستجوی گوگل می توانید پرونده robots.txt خود را تست کنید ، نقشه سایت را به Google ارسال کنید و خطاهای خزیدن را پیدا کرده و برطرف کنید .

توصیه می شود سایت خود را با ابزارهای مدیر وب و گوگل و بینگ ثبت کنید و تنظیمات اصلی را پیکربندی کنید. راهنمای زیر می تواند برای شروع کار به شما کمک کند.

راهنمای توصیه شده: نحوه استفاده از ابزارهای Webmaster

چک لیست SEO فنی

اگر به این مرحله رسیدید ، پس احتمالاً شما اکنون ایده بسیار خوبی راجع به سئو فنی چیست و چرا با آن به طور جداگانه از سئو درون صفحه ای و سئو خارج از صفحه برخورد می شود.

حتی اگر قبلاً این کار را انجام داده باشید ، همیشه ایده خوبی است که یک ممیزی سئوی فنی وب سایت خود را انجام دهید ، و این چک لیست SEO شما است.

  • دامنه مورد نظر را مشخص کنید
  • robots.txt خود را بررسی و بهینه کنید
  • ساختار URL خود را بررسی و بهینه کنید
  • ناوبری و ساختار وب سایت خود را بازبینی کنید
  • منوها را به پستها و صفحات خود اضافه کنید
  • نشانه گذاری طرحواره را برای آرد سوخاری اضافه کنید
  • داده های ساخت یافته را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
  • داده های ساخت یافته را به پست های خود اضافه کنید
  • داده های ساختاری را به صفحات دیگر اضافه کنید (براساس نوع آنها)
  • URL های متعارف خود را بررسی کنید
  • صفحه 404 خود را بهینه کنید
  • نقشه سایت XML خود را به Google و Bing بهینه سازی و ارسال کنید
  • HTTPS را فعال کنید
  • سرعت بارگیری خود را بررسی کنید و سعی کنید وب سایت خود را سریعتر کنید
  • دوستی وب سایت خود را بررسی کنید
  • در نظر بگیرید صفحات شتاب موبایل (AMP) را قبول کنید
  • تنظیمات صفحه بندی و چند زبانه خود را بررسی کنید
  • وب سایت خود را در کنسول جستجوی Google ثبت کنید
  • وب سایت خود را با ابزارهای بینگ Webmaster ثبت کنید

برای بررسی بیشتر سطح بهینه سازی وب سایت خود ، می توانید یک حسابرسی کلی SEO را انجام دهید ، که شامل چک های بسیار بیشتری نیز می شود که فراتر از SEO فنی است.

ممیزی سئو فنی همچنین به عنوان بخشی از خدمات حسابرسی سئو ما تحت پوشش قرار می گیرد .

نتیجه

سئو فنی شامل تعدادی از چک ها و تنظیمات مورد نیاز برای بهینه سازی برای کمک به موتورهای جستجو برای خزیدن و نمایه سازی وب سایت شما بدون هیچ مشکلی است.

در بیشتر موارد ، به محض اینکه SEO فنی خود را به درستی دریافت کنید ، دیگر مجبور نیستید به غیر از انجام ممیزی SEO دوره ای ، دوباره با آن مقابله کنید.

کلمه فنی دلالت بر این دارد که برای انجام بعضی از کارها باید دانش فنی داشته باشید (مانند بهینه سازی سرعت صفحه ، افزودن داده های ساخت یافته و غیره) اما لازم است این کار را انجام دهید در غیر این صورت وب سایت شما به تمام توان خود نخواهد رسید.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد برخی از کارها ، دوره های SEO ما کلیه جنبه های SEO فنی را به طور کامل پوشش می دهد و مرحله به مرحله شما را از طریق مراحل راهنمایی می کند.

تظرات ارسال شده