دیجیتال مارکتینگ

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

هنگامی که یادگیری SEO را شروع می کنید یکی از کلماتی که زیاد می شنوید "لینکهای برگشتی" یا "پیوندهای دریافتی" است. چرا؟ از آنجا که آنها هنوز هم نقش مهمی در سئو و رتبه بندی دارند ، به خصوص هنگامی که در مورد گوگل صحبت می شود.

به دست آوردن لینک های بک لینک آسان نیست اما آن وب سایت هایی که پیوندهای قوی از وب سایت های دیگر دارند ، از سطح بالاتری از اعتماد به نفس گوگل برخوردارند و این به نوبه خود به رتبه های بالاتر ترجمه می شود.

در این پست خواهید فهمید که بک لینک چیست ، نقش آنها در سئو چیست و چگونگی ایجاد بک لینک برای وب سایت شما.

هنگامی که یادگیری SEO را شروع می کنید یکی از کلماتی که زیاد می شنوید "لینکهای برگشتی" یا "پیوندهای دریافتی" است. چرا؟ از آنجا که آنها هنوز هم نقش مهمی در سئو و رتبه بندی دارند ، به خصوص هنگامی که در مورد گوگل صحبت می شود.

به دست آوردن لینک های بک لینک آسان نیست اما آن وب سایت هایی که پیوندهای قوی از وب سایت های دیگر دارند ، از سطح بالاتری از اعتماد به نفس گوگل برخوردارند و این به نوبه خود به رتبه های بالاتر ترجمه می شود.

در این پست خواهید فهمید که بک لینک چیست ، نقش آنها در سئو چیست و چگونگی ایجاد بک لینک برای وب سایت شما.

فهرست مطالب

  • بک لینک چیست؟
  • چرا لینک های بک لینک برای سئو مهم هستند
  • مقدمه ای برای ایجاد ساختمان
  • نحوه ایجاد بک لینک
  • نتیجه

بک گراند پیوندی است که از یک دامنه به حوزه دیگر اشاره می کند. برای وب سایتی که پیوند برقرار می کند "پیوند برون مرزی" نامیده می شود و برای وب سایتی که پیوند را دریافت می کند ، "پیوند ورودی" نامیده می شود.

بک لینک
بک گراند پیوندی است که از یک وب سایت به وب سایت دیگر اشاره دارد.

اگر در مورد آن فکر کنید ، اینترنت مجموعه ای از دامنه ها ، صفحات وب و پیوندها است. اصطلاح World Wide Web از آنجا ناشی می شود که وب سایت های مختلف منتشر شده در اینترنت از طریق لینک ها ، قالب بندی یک وب به یکدیگر وصل می شوند.

بنابراین ، هنگامی که یک وب سایت به دیگری پیوند می یابد ، بک لینک ایجاد می شود. این متفاوت از پیوندهایی است که به صفحات در همان وب سایت اشاره می کنند. اینها پیوندهای داخلی نامیده می شوند .

دوره کامل جستجوگرها
  • دوره کامل SEO
  • تبدیل به یک متخصص سئو شوید
  • ترافیک خود را در 60 روز یا کمتر افزایش دهید
  • مورد اعتماد بیش از 3000 دانشجو است

چرا همه وب مسترها و کارشناسان سئو از بک لینک و ایجاد لینک دیوانه می شوند؟ ارزش داشتن پشتیبان برای اشاره به وب سایت شما چقدر است؟

داستان بر می گردد به سال 1996 که لری پیج و سرگئی برین (بنیانگذاران گوگل)، شامل تعداد لینک دهنده با اشاره به یک وب سایت، به عنوان یکی از سیگنال های مورد استفاده توسط الگوریتم رتبه بندی گوگل.

نقش لینک دهنده در الگوریتم رتبه بندی گوگل
نقش لینک دهنده در الگوریتم رتبه بندی گوگل

این ایده ساده بود و تا امروز معتبر است: بک لینک به عنوان رأی اعتماد عمل می کند و وب سایت هایی که بک لینک های بیشتری نسبت به سایرین دارند ، شایسته هستند که در یک موقعیت بالاتر در SER SER Google قرار بگیرند.

البته اوضاع از اوایل دهه 2000 تغییر کرده است و دیگر یک بازی اعدادی نیست بلکه بیشتر یک بازی با کیفیت است یعنی وب سایت هایی که بک لینک های با کیفیت بیشتری دارند ، رتبه های بهتری کسب می کنند.

آیا بک لینک هنوز هم مهم است؟

پاسخ ساده است ، بله بک لینک هنوز هم برای سئو مهم است. تمام مطالعات مرتبط با سئو موافق هستند که وقتی نوبت به رتبه بندی گوگل می رسد ، وب سایت هایی که قویترین پیوندها را دارند در رتبه های برتر گوگل ظاهر می شوند.

در اینجا یک نمودار از یک مطالعه جدید انجام شده توسط SEMRUSH ارائه شده است.

مطالعه اهمیت ساختمان ساختمان
اهمیت لینک سازی برای سئو

منظور ما از پیوندهای باکیفیت و کم کیفیت چیست؟ این مورد را در زیر توضیح خواهم داد ، اما قبل از آن ، باید بدانید که SEO چگونه کار می کند و لینک دهنده ها در کجا بازی می شوند.

معرفی سریع سئو

هدف اصلی سئو بهینه سازی وب سایت برای بیشترین مواجهه ممکن در موتورهای جستجوگر مختلف و به ویژه گوگل است.

برای دستیابی به این هدف ، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که خزنده های موتور جستجو بدون هیچ مشکلی به صفحات وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و نمایه سازی می کنند (این به عنوان SEO فنی شناخته می شود ).

سپس شما باید روی صفحات خود کار کنید (یک به یک) و مطمئن شوید که آنها سیگنالهای صحیح مربوط به ساختار صفحه ، عناوین صفحه ، عناوین ، توضیحات متا (که به آن SEO در صفحه گفته می شود) را به موتورهای جستجو ارائه می دهند .

در عین حال ، شما باید محتویات خود را هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران بهینه کنید (که به آن محتوای SEO گفته می شود ).

هنگامی که موارد فوق را به درستی و به طور مداوم برای مدت زمانی معقول انجام دهید (حداقل چند ماه) ، شما متوجه خواهید شد که برخی از صفحات شما نزدیک به صفحه اول Google ظاهر می شوند.

اگرچه این یک شروع عالی است ، هنوز هم میزان ترافیک ارگانیک شما در سطح پایین خواهد بود زیرا اکثر کاربران Google روی یکی از 5 نتیجه برتر کلیک می کنند.

نکته: اگر این مفاهیم برای شما جدید هستند ، برای اطلاعات بیشتر مقاله راهنمایی سئو من و آموزش جامع سئو من را مطالعه کنید.

بنابراین ، مگر اینکه در فهرست 5 کلمات کلیدی مورد نظر خود قرار بگیرید ، از این میزان ترافیک زیادی برخوردار نخواهید شد.

چگونه می توانید رتبه بندی خود را بهبود بخشیده و به یکی از 5 موقعیت برتر که می تواند ترافیک بیشتری برای شما داشته باشد برسید؟ پاسخ "بک لینک" است.

سئو و لینکهای خارج از صفحه

SEO خارج از صفحه اصطلاحی است که برای توصیف فرایند تبلیغ وب سایت شما در اینترنت به منظور دستیابی به منابع (پیوندها) از وب سایت های دیگر استفاده می شود.

چرا این مهم است؟ زیرا در طی فرایند رتبه بندی ، الگوریتم ها بک لینک ها را یکی از عواملی می دانند که محبوبیت یک وب سایت را نشان می دهد.

وب سایتی با لینک دهنده های زیاد محبوب تر از سایرین است ، بنابراین رتبه بالاتری را کسب می کند.

مثال زیر را در نظر بگیرید:

20 وب سایت در حال بلاگ نویسی در مورد موضوعات مشابه هستند. همه آنها محتوا با کیفیت بالا منتشر می کنند ، سریع ، آسان برای استفاده هستند و تجربه ای عالی را به کاربر ارائه می دهند.

وقتی کاربر در جستجوی مربوطه در Google تایپ کند ، کدام وب سایت در بالای SERPS نشان داده می شود؟

این دقیقاً همان جایی است که بک لینک ها بازی می شوند. وب سایت هایی که پیوندهایی با سایر وب سایت های مرتبط در اینترنت دارند ، در موقعیت های برتر نشان داده شده و از ترافیک برخوردار می شوند

بک لینک و پیج صفحه
بک لینک ها یک وب سایت قوی تر و محبوب تر می کنند

منبع تصویر ویکی پدیا . صورت های صورتک نمایانگر وب سایت ها هستند. توجه کنید که وقتی تعداد لینک های زیادی به آن اشاره دارد ، اندازه یک وب سایت بزرگتر می شود.

من چندین بار در بالا ذکر کردم که اگرچه بک لینک برای SEO مهم است ، اما دقیقاً بازی اعدادی نیست.

به عبارت دیگر ، این موضوع مهم نیست که چه تعداد پیوند دارید ، بلکه از کجا این پیوندها به دست می آیند.

بک لینک خوب چیست؟

بک لینک خوب که می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد ، دارای خصوصیات زیر است:

  • این از یک وب سایت مرتبط است
  • این ویژگی nofollow به خصوصیات پیوند متصل نیست (اطلاعات بیشتر در مورد این زیر)
  • از یک وب سایت تهیه شده است که از اعتبار و دامنه Google اطمینان بالایی برخوردار است .
  • از یک وب سایت با کیفیت بالا تهیه شده است

بک لینک چیست؟

بک گراند بد ویژگی های زیر را دارد:

  • برای آن پرداخت می شود
  • این نتیجه تبادل لینک است
  • این از وب سایت با کیفیت پایین (به عنوان مثال فهرست های مقاله) تهیه می شود
  • از وب سایتی تهیه شده است که از اعتبار و دامنه گوگل کم برخوردار است
  • این وب سایت با محتوای کم یا اصیل ارائه شده است
  • تنها هدف آن دستکاری در رتبه بندی های گوگل است

به وب سایتی که دارای بک لینک های سمی زیادی است می توان مجازات گوگل را اعم از سایت یا وب سایت خاص تعیین کرد و رتبه گوگل خود را از دست داد.

توجه: اگرچه برخی از تغییرات اخیر در الگوریتم گوگل مربوط به نادیده گرفتن بطور خودکار پیوندهای بد است ، اما هنوز هم می توان مجازاتی در وب سایت اعمال کرد. اگر می خواهید وب سایت خود را تحت مجازات گوگل قرار دهید ، این راهنمای را بخوانید .

همچنین ، اگر به بک لینک های بد زیادی رسیدید و می خواهید اطمینان حاصل کنید که اینها در رتبه بندی گوگل شما تأثیر نمی گذارد ، بخوانید: چگونه لینک های بدی را از Google حذف کنیم .

با شروع به رشد گوگل ، وب مسترها متوجه شدند که برای به دست آوردن ترافیک گوگل ، آنها باید در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی داشته باشند.

برای رتبه بالا در Google به بک لینک نیاز دارید ، بنابراین وب مسترها به دنبال یافتن راه هایی برای یافتن پیوندهای بیشتر به وب سایت های خود شدند. این روند در دنیای سئو به عنوان ایجاد لینک شناخته می شود .

خیلی زود اوضاع از دست نرفت زیرا الگوریتم رتبه بندی اولیه گوگل بسیار آسان برای دستکاری بود.

این به تدریج تأثیر منفی بر کیفیت نتایج جستجوی Google گذاشت و آنها (تیم کیفیت Google) تصمیم گرفتند که زمان آن رسیده است که کاری انجام دهیم تا از اعتبار آنها محافظت کند.

یکی از اقداماتی که انجام داد معرفی لینک های دنبال کننده و nofollow بود .

پیوندها را دنبال کنید و دنبال نکنید

همه پیوندها بصورت پیش فرض پیوندهای 'follow' هستند. این بدان معنی است که هنگامی که خزندگان موتور جستجو پیوندی را پیدا می کنند که به دامنه دیگری اشاره دارد ، آن را دنبال می کنند و آن را به عنوان رأی اعتماد از یک دامنه به حوزه دیگر حساب می کنند.

این مشکل در تبلیغات ایجاد شده است که شامل پیوندها ، نظرات و انواع دیگر پیوندهایی است که فقط برای اهداف اطلاعاتی استفاده می شوند یا پیوندهایی به محتوای غیرقابل اعتماد.

هنگامی که مانند وب سایت adsense ، بستر تبلیغاتی خود را در وب سایت خود اضافه می کنید ، نمی خواهید پیوندهای موجود در آگهی ها از صفحه وب خود به تبلیغ کننده منتقل شوند. همین موضوع مربوط به پیوندهایی است که در بخش نظرات ظاهر می شوند.

برای حل مشکل ، موتورهای جستجو توافق کرده اند از ویژگی nofollow برای پیوندها استفاده کنند.

این فقط صفتی است که می توانید به پیوندهای خود اضافه کنید که به خزنده های موتور جستجو دستورالعمل پیگیری لینک خاص را نمی دهد.

اینگونه در HTML به نظر می رسد:

تعریف لینک nofollow
پیوندهای NoFollow (نمایش HTML)

معرفی ویژگی nofollow با تبلیغات ، نظرات و سایر پیوندهایی که وب مسترها می خواستند به آنها اضافه شوند ، بدون انتقال ارزش به وب سایت های دیگر ، مشکل را حل کرد.

خواندن مرتبط: پیوند nofollow چیست

مجازات های گوگل

اقدام دیگری که گوگل برای حفظ کیفیت نتایج جستجوی آنها انجام داده ، اعمال مجازات هایی در وب سایت هایی است که سعی در الگوریتم های خود را با خریدن پیوندها ، شرکت در تبادل لینک یا سیل وبی با محتوای کم کیفیت (به طور معمول در فهرست های مقاله) دستکاری کردند. به خاطر دریافت پیوندی که به وب سایتهای آنها اشاره دارد.

گوگل نه تنها وب سایتهایی که پیوندها را دریافت کرده اند را مجازات نمی کند بلکه وب سایت هایی که لینک ها در آن قرار گرفته اند نیز مجازات می شود.

اگر می خواهید در مورد مجازات های Google در رابطه با backlinks اطلاعات بیشتری کسب کنید ، موارد زیر را بخوانید:

  • پیوندهای غیر طبیعی از سایت شما (توسط Google)
  • طرح پیوندها (توسط Google)
  • مجازات های مبتنی بر لینک (ویکی پدیا)

نکته مهم برای فهم این است که گوگل نه تنها می تواند یک وب سایت را مجازات کند زیرا پیوندهای ورودی کم کیفیت زیادی دارد بلکه به دلیل داشتن پیوندهای خروجی غیر طبیعی زیادی نیز دارد.

چگونه می توانید با نگرانی از مجازات های Google ، بک لینک به وب سایت خود ایجاد کنید؟

روش های مختلفی برای این کار وجود دارد ، اجازه دهید در زیر متداول ترین روش ها را مشاهده کنید.

ساختمان پیوند طبیعی

این امن ترین و کارآمدترین راه برای به دست آوردن این بک گراند های گرانبها است. همانطور که از نام آن پیداست ، این امر باید در بدست آوردن پیوند از وب سایت های دیگر ، به روشی طبیعی انجام شود.

به عبارت دیگر ، وب مسترهای دیگر مانند وب سایت و محتوای شما و آنها را به طور طبیعی و پیوندهایی که به صفحات شما نشان می دهند ، دوست دارند.

این یک مفهوم نظری نیست ، کار می کند و بسیار کارآمد است ، اما برای رسیدن به این مرحله باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت خوبی با محتوای با کیفیت بالا دارید که ارزش لینک دادن به آن را دارد .

اینگونه است که گوگل وب ، یعنی وب سایتهایی را منتشر می کند که محتوای مفیدی دارند و سایر وب سایتهایی که به آنها پیوند می دهند ، راهی برای نشان دادن اعتماد به نفس خود هستند. Google این سیگنالها را جمع می کند و آن وب سایت ها را در موقعیت های برتر نتایج جستجو نشان می دهد.

مشکل این است که شما ممکن است مطالب بسیار خوبی در وب سایت خود داشته باشید اما مگر اینکه افراد دیگری از آن آگاهی داشته باشند ، هیچ کس با آن پیوند برقرار نمی کند.

چه کاری می توانی انجام بدهی؟ از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای تبلیغ وب سایت خود به افرادی که ممکن است علاقه مند به پیوند دادن به آن باشند استفاده کنید. این به معنای استفاده از شبکه های رسانه های اجتماعی برای ارتباط با دیگر وبلاگ نویسان ، روزنامه نگاران ، تأثیرگذاری است و به آنها بگویید که شما وجود دارید.

انجام کار ساده ای نیست اما اگر می خواهید یک تجارت آنلاین طولانی مدت ایجاد کنید ، پس باید با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. این مانند بازاریابی تجارت آجر و ملات شما در دنیای واقعی است. ارتباط با افراد مناسب در هر دو مورد مهم است.

Blogger / Influencer Outreach

علاوه بر رسانه های اجتماعی ابزاری دیگر که می توانید در کارزارهای ایجاد لینک خود استفاده کنید ، دسترسی به ایمیل است.

این ایده همانند موارد فوق است ، اما شما به جای استفاده از شبکه های رسانه های اجتماعی ، از ایمیل برای ارتباط با سایر وبلاگ نویسان و تأثیرات صنعت برای معرفی کار و وب سایت خود استفاده می کنید.

روند به شرح زیر است:

  • تکه ای از مطالب عالی را ایجاد کنید که مفصل ، بصیرت باشد و سایر وب مسترها برای ارتباط با آن مشکلی ندارند.
  • لیستی از وب سایت ها / وبلاگ ها ایجاد کنید که موضوعات مشابه را پوشش می دهد
  • جزئیات تماس وبلاگ نویسان را پیدا کنید
  • ایمیل های سفارشی ایجاد کرده و با آنها تماس بگیرید تا به آنها درمورد کار خود اطلاع دهید و به آنها دلیل دهید که چرا باید در پیوند با محتوای شما باشند.

از نظر تئوری ساده به نظر می رسد ، اما برای اینکه فرایند فوق عملی شود ، ابتدا باید مطمئن شوید که محتوای شما به خواننده ارزشی ارائه می دهد و ارزش پیوند دادن را دارد و دوم اینکه شما یک ایمیل شخصی ارسال می کنید و نه یک ایمیل عمومی درخواست می کنید. پیوندها

نکته: درس 6 دوره کامل SEO ، نحوه اجرای یک کمپین ساخت لینک را با مثالها و دستورالعمل های گام به گام توضیح می دهد.

برای کمک به درک بهتر این موضوع ، در اینجا ایمیلی است که از من درخواست پیوند می کند ، که توجه مرا جلب کرده است.

مثال: ایمیل شخصی سازی شده برای درخواست پیوند
مثال: ایمیل شخصی سازی شده برای درخواست پیوند

توجه کنید که ایمیل آنها چقدر خاص بوده است ، و توضیح دهید که کجا و چرا باید به مطالعه آنها پیوند بزنم.

ساختمان پیوند شکسته

این روش دیگری برای بدست آوردن لینک ها است. ایده زیر است:

  • شما از ابزارهایی مانند SEMRUSH برای پیدا کردن پیوندهای خروجی موجود در وب سایت های دیگر که خراب است استفاده می کنید ، یعنی آنها به یک صفحه غیر وجود (404 صفحه) اشاره می کنند. این امر طبیعی است زیرا بسیاری از وب سایت ها ممکن است به صورت آفلاین یا به دلیل اشتباه وب مسترها یک پیوند و غیره را بدست آورند.
  • شما به صاحب وب سایت ایمیل می دهید و به آنها می دانید که پیوندها را در وب سایت های خود خراب کرده اند و راه هایی برای رفع آن پیوندها را ترجیح می دهید ، ترجیحا با ایجاد لینک به وب سایت خود.
  • بنابراین ، با اطلاع از پیوند شکسته به آنها کمک می کنید و در عین حال یک راه حل آماده نیز برای آنها دارید. اکثر وب مسترها از این ژست قدردانی کرده و با خوشحالی به وب سایت شما پیوند می دهند.
  • مشکل بزرگ این روش این است که شما باید زمان زیادی را برای یافتن لینک های خراب که مربوط به محتوای شما است ، اختصاص دهید و این کار بسیار ساده نیست.

ارسال مهمان

ارسال مهمان فرایندی است که شما مقاله ای را که به عنوان نویسنده مهمان در وب سایت دیگری ایجاد کرده اید منتشر می کنید. در بدنه مقاله یا بیوگرافی نویسنده ، پیوندی به وب سایت خود وارد می کنید.

روند به شرح زیر است:

  • وب سایتهای مرتبط با طاقچه خود را پیدا می کنید که مشارکت ارسال شده توسط نویسندگان مهمان را می پذیرند.
  • شما با پیشنهاد خود برای آنها ایمیل ارسال می کنید (چه مقاله ای بنویسید ، چرا آنها باید پستی را از طرف شما بپذیرند و غیره)
  • در مقاله پیوندی را به وب سایت خود اضافه می کنید.

ارسال مهمان برای پیوندها راهی عالی برای بهبود پروفایل پیوند شماست به شرط انتشار مقالات خود در وب سایتهای با کیفیت بالا و اینکه لینکها به صورت dofollow هستند .

تحقیقات بک لینک رقابتی

پس از شروع کار با ایجاد لینک ، به زودی خواهید فهمید که یافتن وب سایت هایی که مایل به پیوند دادن باشند بسیار دشوار است.

یکی از راه های افزایش شانس شما این است که به دنبال وب سایت هایی بروید که می دانید آنها قبلاً به وب سایت های دیگر پیوند دارند.

به عبارت دیگر ، اگر یک وب سایت در حال حاضر به یکی از رقبای شما پیوند داده است ، شانس بیشتری برای بدست آوردن پیوندی از آنها دارید ، مشروط بر اینکه چیز خوبی برای ارائه آنها داشته باشید و به درستی به آنها نزدیک شوید.

  • اولین قدم تجزیه و تحلیل مشخصات رقبای اصلی شما (استفاده از SEMRUSH یا ابزار تجزیه و تحلیل پیوند دیگر) و یافتن وب سایتهایی است که به آنها پیوند دارند.
  • سپس می توانید اطلاعات تماس مالکان را پیدا کنید و با پیشنهاد خود یک ایمیل شخصی برای آنها ارسال کنید.

لیست بالا کامل نیست. تکنیک های ساخت لینک دیگر وجود دارد که می توانید از آنها برای غنی سازی پروفایل لینک خود استفاده کنید ، اما دو چیز مطمئن هستند. اول ، این است که ایجاد لینک هنوز هم برای گوگل و رتبه بندی مهم است و دوم ، ایجاد لینک یکی از وقت گیرترین و دشوارترین بخش سئو است.

نتیجه

بک لینک برای سئو و رشد و پایداری یک وب سایت مهم است. مطالعات اخیر نشان می دهد که نقش لینک دهنده در الگوریتم رتبه بندی گوگل هنوز هم بسیار مهم است.

آنچه برای بهبود رتبه خود نیاز دارید ، بک لینک های با کیفیت از وب سایت های مرتبط است. در گذشته می گفتیم پیوند یک پیوند است اما امروز اینگونه نیست. شما باید به دنبال پیوندهایی باشید که اهمیت دارند و به هیچ وجه پیوندی ندارند.

وب سایت هایی که دارای محتوا و پیوندهای خوبی هستند می توانند انتظار داشته باشند در جایگاه های برتر گوگل قرار بگیرند در حالی که وب سایت هایی که دارای محتوای عالی هستند و پیوند ندارند ، می توانند به صفحه اول گوگل بروند.

بک لینک می تواند فشار بیشتری را برای وب سایت شما به وب سایت شما ببخشد و از مزایای استفاده از ترافیک آلی بدون توقف 24/7 لذت ببرید.

گرفتن آن پیوندهای گرانبها آسان نیست. لینک سازی یکی از چالش برانگیزترین و زمان برترین فعالیت های سئو است.

صاحبان وب تمایل دارند که تمام وقت خود را برای کار در وب سایتهای خود بگذرانند و گرچه این به آنها کمک می کند تا وب سایت های خوبی ایجاد کنند ، اما به دلیل داشتن یک پروفایل لینک ضعیف ، آنها رتبه ای را که شایسته آن هستند کسب نمی کنند.

لیست فوق متداول ترین روش های ایجاد بک لینک است. قدم بعدی شما تجزیه و تحلیل هر روش با جزئیات و اختصاص زمان لازم برای تبلیغ وب سایت شما با هدف نهایی برای قوی تر کردن مشخصات لینک شما است.

تظرات ارسال شده